پاکسازی خیابان‌های گوانگ‌ژو از آلاینده‌ها با ناوگان جدید

گوانگ‌ژو، کلانشهری در جنوب چین، به زودی میزبان ۵۰ دستگاه خودروی جدید خواهد بود که مسئولیت نظافت، آبپاشی و اسپری مواد ضدعفونی کننده در خیابان‌های شهر را به عهده خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران گوانگ‌ژو از خرید ۵۰ خودروی الکتریکی بدون راننده در ماه جاری با قابلیت جارو کردن، غبار پاشی، آبپاشی و اسپری مواد ضدعفونی کننده خبر داده و مدعی شده‌اند در آینده نه چندان دور، نظافت تمام خیابان‌های سراسر شهر را به وسیله این کامیون‌ها انجام خواهند داد. در خودروهای جدید هیچ جایگاهی برای راننده وجود ندارد، ضمن این‌که فرمان و پدال‌های ترمز و گاز نیز در آن تعبیه نشده است. در واقع، کامیون‌های جدید به طور کاملاً خودکار طراحی شده است و تمام اقدامات آن نیز از راه دور و در مرکز پردازش اطلاعات مدیریت می‌شود.

کمپانی خودروسازی WeRide چین طراحی خودروهای پاکسازی شهری گوانگ‌ژو را به عهده داشته و از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز دنیا برای افزایش خدمات خود در آن‌ها بهره گرفته است. این خودروها از نظر خود کارآمدی در سطح چهار قرار می‌گیرد و از یک شاسی کاملاً اضافی برخوردار است. خود کارآمدی کامیون‌های الکتریکی جدید، امکان ارائه خدمات ویژه‌ای نظیر جارو کردن خیابان‌ها، آبپاشی و اسپری مواد ضدعفونی کننده را فراهم می‌آورد. علاوه بر این، امکان دسترسی به اطلاعات زمان واقعی در مسیرهای تردد خودروهای نظافت، نحوه عملکرد و وضعیت تردد آن‌ها بدون وجود راننده توسط سیستم مدیریت جدید وجود دارد.

پاکسازی خیابان‌های گوانگ‌ژو از آلاینده‌ها با ناوگان جدید

مدیریت صحیح مرکز داده‌ها، زمان‌بندی هوشمند تردد کامیون‌های دوستدار نظافت شهر را تسهیل می‌کند و در فعال‌سازی اتوماتیک، کنترل از راه دور خودروها و مدیریت مسیرهای تردد سهیم است. جالب است بدانید که خود کارآمدی این ناوگان به اندازه‌ای است که شارژ خودروها، پر شدن منبع آب، فعال‌سازی و پارک آن‌ها نیز به طور کاملاً اتوماتیک و بدون نیاز به مداخله انسانی انجام می‌شود.

مدیران گوانگ‌ژو در نظر دارند به زودی مرحله آزمایشی بهره‌گیری از ناوگان الکتریکی جدید شهر را آغاز کنند تا در صورت موفقیت پروژه، تعداد ۵۰ دستگاه از آن‌ها را در سراسر خیابان‌های شهر به کار گیرند.

کد خبر 572574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.