۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۹
گز در مسیر توسعه

شهرداری گز در راستای دستیابی به توسعه پایدار، طی سال گذشته اقداماتی به‌منظور بهبود وضعیت فضاهای شهری، فعال‌شدن واحد توافقات شهرداری و افزایش رضایتمندی شهروندان انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موقعیت شهر گز به دلیل قرارگرفتن در محور اصفهان-تهران و وجود آثار تاریخی مشهور ازجمله فرهنگسرا و کاروانسرای عباسی، ویژه است. این شهر پتانسیل‌های زیادی در جذب گردشگر دارد. مدیریت شهری گز در تلاش است تا با اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و تصویب طرح تفصیلی شهر، گز را در مسیر توسعه قرار دهد.

ماه گذشته اقداماتی به منظور بهبود وضعیت فضاهای شهری، فعال شدن واحد توافقات شهرداری و افزایش رضایتمندی شهروندان در سطح شهر انجام شد و چشم‌اندازی روشن فراروی شهر گز قرار دارد. در گفت‌وگو با «علی براتی» سرپرست شهرداری گز، آخرین وضعیت شهرداری و روند اجرای پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهر را جویا شدیم. مشروح گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

از چه زمانی به عنوان سرپرست شهرداری گز انتخاب شدید؟

پانزدهم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ با ۲۰ سال سابقه و تجربه در واحدهای مختلف شهرداری از جمله واحد اداری و شهرسازی و توافقات و عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ به عنوان سرپرست شهرداری گز انتخاب شدم.

از زمان تصدی سرپرستی شهرداری با چه مشکلاتی مواجه بوده‌اید؟

درآمد شهرداری، لکه‌گیری آسفالت معابر، کمبود آب به منظور آبیاری فضای سبز شهری و پارک‌ها و مشکل حمل و نقل شهری و اتوبوسرانی است.

اقدامات مهم شما در این مدت چه بوده است؟

واکاری چمن‌های سطح شهر، پیگیری روند طرح تفضیلی با راه و شهرسازی، همچنین اقدام برای تصویب شهرک نمایشگاهی و اجرای آسفالت و معابر سطح شهر است.

اقدامات شهرداری گز در سال ۱۴۰۰ چه بوده است؟

بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری گز بر مبنای رقم ۳۰ میلیارد تومان بوده که به صورت صددرصد تحقق یافته است. سال ۱۴۰۰ با حدود یک میلیارد تومان هزار و ۸۰۰ تن آسفالت خریداری و صرف ترمیم و لکه‌گیری معابر شهر گز شده است. سال ۱۴۰۰ آسفالت معابر شهری در بخش لکه‌گیری و ترمیم ترانشه‌ها و زیرسازی معابر جدیدالاحداث و معابر خاکی شهرک لاله سرخ اجرا شده است.

سطح خدمات در محلات شهر به دلیل بافت‌های مختلف شهری یکسان نیست؛ اما در ارائه خدمات عادلانه در تمام محلات تلاش کردیم، حفر چاه‌های جذبی به منظور رفع آب‌گرفتگی معابر سطح شهر، روکش آسفالت معابر، کانیو گذاری و جدول‌گذاری معابر و عقد قرارداد مطالعات جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی در تمام محلات شهر از اقدامات شهرداری گز در سال ۱۴۰۰ است.

رویکرد مدیریت شهری در سال ۱۴۰۱ چیست؟

بودجه ۱۴۰۱ شهرداری گز در مبنای رقم ۴۵ میلیارد تومان است؛ رویکرد شهرداری در مرحله نخست تحقق بودجه و افزایش درآمد شهرداری به صورت مازاد بودجه است. اساس شهرداری توافقات ماده ۱۰۱ قانون اصلاحی است که توافقات نیز به تعامل با شهروندان نیاز دارد، فعال بودن واحد توافقات به اجرا شدن طرح‌های مصوب و درآمدزایی آن کمک می‌کند.

رویکرد شهرداری گز حمایت از نیروهای پرتلاش شهرداری است تا با انگیزه بیشتری در خدمت به شهروندان فعالیت کنند.

طرح تفصیلی شهر در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

طرح تفصیلی شهر به پیگیری نیاز دارد. چند سال است که طرح تفصیلی شهر گز در دست اقدام است؛ لیکن به تصویب نرسیده است که در صورت تصویب بسیاری از مشکلات شهر حل و فصل و یا به حداقل ممکن خواهد رسید.

فضای سبز گز چند هکتار است؟

شهر گز ۵۲ هکتار فضای سبز شهری و ۷.۵ هکتار کمربند فضای سبز دارد که سرانه فضای هر شهروند ۱۲ مترمربع است.

مکان دفن پسماند زباله‌های شهر گز کجاست؟

پسماند زباله‌ها از سطح شهر توسط خودروی پرس جمع‌آوری و به صورت روزانه به کارخانه بازیافت شهرستان منتقل می‌شود.

راهکار شهرداری در جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب چیست؟

به منظور جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب به صورت زنده‌گیری با پیمانکار قرارداد بستیم تا تحویل مراکز نگهداری شوند.

برنامه‌های شهرداری گز در کوتاه‌مدت و بلندمدت چیست؟

برنامه‌هایی در کوتاه‌مدت و بلندمدت پیش‌بینی شده است؛ مهم‌ترین آن‌ها اجرای طرح مطالعات ترافیکی شهر، مطالعات دفع آب‌های سطحی شهر، اجرای لوله‌گذاری و کانال دفع آب‌های سطحی، تهیه طرح تفصیلی، پیش‌بینی کاربری‌های مورد نیاز شهر در طرح جامع و جذب سرمایه‌گذار، اجرای پروژه‌های خدماتی از طریق مشارکت بخش خصوصی، احداث کتابخانه، مجموعه‌های فرهنگی، افزایش بودجه فرهنگی شهرداری، آموزش نسل جدید و آشنایی با فرهنگ شهروندی و ترافیک شهری، برنامه‌ریزی به منظور استفاده از تکنولوژی‌های به روز در مدیریت و خدمات شهر است.

کد خبر 572507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.