عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۱۲ اردیبهشت

در این بسته خبری در مورد افزایش ظرفیت باتری پرچمدار جدید سامسونگ، کارت گرافیک RTX 3090 Ti دیوانه وار شرکت ژاپنی با پنج فن خنک کننده و معرفی کامل گوشی پرچمدار شیائومی ۱۲ پرو، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

افزایش ظرفیت باتری پرچمدار جدید سامسونگ

گوشی زد فلیپ چهار سامسونگ در نهایت می‌تواند بزرگترین مشکل گوشی‌های تاشو سامسونگ را برطرف کند.

جی پلاس، سامسونگ یکی از بزرگترین شرکت‌ها در بازار گوشی‌های هوشمند تاشو است و موفقیت آن را می‌توان تا حد زیادی به گلکسی زد فلیپ سه نسبت داد که محبوب‌ترین گوشی تاشو در سال گذشته بود.

زد فلیپ سه نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت قابل توجهی داشت و دارای صفحه نمایش خارجی بزرگ‌تر دوام بهتر و صفحه نمایش داخلی انعطاف‌پذیرتری بود. مدل بعدی این نسل که احتمالاً Z Flip 4 نامیده می‌شود، ممکن است یک بروزرسانی کاربردی داشته باشد و در نهایت ظرفیت باتری آن افزایش پیدا کند.

هر سه گوشی نسل زد فلیپ، دارای باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی هستند و برای استفاده مختلف کاربران، به سختی یک روز کامل کار می‌کند. «گلکسی کلاب» ادعا می‌کند که شواهدی پیدا کرده است که نشان می‌دهد گوشی فلیپ چهار نسبت به گوشی‌های قبلی باتری‌های بزرگ‌تری خواهد داشت.

علم و فناوری موبایل و اپلیکیشن

اپل واچ سری هشت با ویژگی اندازه گیری دمای بدن ارائه می‌شودسری هشت ساعت هوشمند اپل در نیمه دوم ۲۰۲۲ می‌تواند دمای بدن را اندازه‌گیری کند، اگر الگوریتم آن بتواند نیازهای بالای اپل را پیش از تولید انبوه برآورده سازد.

برای اولین بار در سال گذشته شایعه شد که اپل واچ سری هفت به سنسور جدید دمای بدن مجهز خواهد شد؛ اما همان‌طور که می‌دانیم، درنهایت این ویژگی در کنار شایعه طراحی جدید با لبه تخت به مدل مذکور نرسید. بااین‌حال، همان‌طور که توسط تحلیلگر معتبر اپل، Ming-Chi Kuo، توضیح داده است؛ به‌نظر می‌رسد سری هشت اپل واچ سرانجام می‌تواند قابلیت اندازه گیری دمای بدن را به‌شرط کیفیت الگوریتم مناسب دارا باشد.

در موضوعی که مینگ چی کو در حساب توییتری خود به‌اشتراک گذاشته است، وی بیان می‌کند: «اپل اندازه‌گیری دمای بدن را برای اپل واچ سری هفت لغو کرد، زیرا الگوریتم آن پیش از ورود به مرحله EVT در سال گذشته واجد شرایط لازم نبود. من معتقدم سری هشت ساعت هوشمند اپل در نیمه دوم ۲۰۲۲ می‌تواند دمای بدن را اندازه‌گیری کند، اگر الگوریتم آن بتواند نیازهای بالای اپل را پیش از تولید انبوه برآورده سازد.»

تلویزیون‌های سایز بزرگ بازار چه قیمت است؟

همه ما هنگام خرید لوازمی مانند تلفن همراه یا تلویزیون در اولین قدم به کیفیت و وضوح تصویر این وسایل توجه می‌کنیم. پس از انتخاب برند و توجه به اعتبار محصول، کیفیت تصویر از مهمترین فاکتورها برای خریدی مطمئن محسوب می‌شود.

هر اندازه سایز تلویزیون یا همان سایز صفحه نمایش بیشتر باشد، کیفیت و درخشندگی تصویر آن نیز تغییر خواهد کرد. اگر شما هم علاقه بسیاری به تماشای فیلم داشته یا در اصطلاح فیلم باز هستید، قطعاً تلویزیون با سایز بزرگ را به محصولات دیگر ترجیح می‌دهید.

اسنوا این تلویزیون هوشمند ۶۵ اینچی را به نسخه ۹ اندروید مجهز کرده است. کیفیت تصویر این محصول 4K بوده و شما می‌توانید فیلم و تصاویر با این کیفیت را در صفحه نمایش این تلویزیون تماشا کنید. درگاه USB از ساده‌ترین امکانات تلویزیون‌های هوشمند است که این محصول از برند اسنوا نیز به آن مجهز شده است.

گلکسی زد فلیپ چهار بزرگ‌ترین ایراد محصولات منعطف سامسونگ را برطرف خواهد کرد

مشکل باتری، یکی از دردسرهای کاربران با سری فلیپ سامسونگ است، اما گلکسی زد فلیپ چهار این معضل را برطرف خواهد کرد.

در دنیای امروزی، مسلماً هیچکس منکر سلطه سامسونگ بر بازار گوشی‌های هوشمند با نمایشگر منعطف نیست. یکی از بزرگ‌ترین دلایل این اتفاق، معرفی و عرضه گلکسی زد فلیپ سه بود که می‌توان آن را مشهورترین اسمارت فون با نمایشگر خمیده به حساب آورد. این محصول در مقایسه با نسل پیشین خود با بهبودهای بسیار زیادی از جمله نمایشگر خارجی بزرگ‌تر، افزایش مقاومت در مقابل ضربه، تراشه قدرتمندتر و صفحه نمایش روان‌تر همراه بود.

حالا در حالی که نسخه بعدی این گوشی هوشمند، یعنی گلکسی زد فلیپ چهار با بهبودهای بیشتری نسبت به گذشته همراه خواهد بود، اما طبق گزارشات باید انتظار برطرف شدن یک مشکل اساسی با نام باتری را نیز داشته باشیم.

مشخصات باتری سامسونگ گلکسی زد فلیپ چهار اعلام شد

سامسونگ در تدارک رونمایی از اسمارت‌فون‌های گلکسی زد فولد چهار و گلکسی زد فلیپ چهار است. غول کره‌ای یکی از معدود شرکت‌هایی است که هر ساله اقدام به عرضه بیش از یک گوشی تاشو با قالب‌های طراحی متفاوت می‌کند. سری گلکسی زد فولد شامل دستگاه‌هایی با قابلیت تغییر کاربری به تبلت است؛ در حالی‌که گلکسی زد فلیپ اساساً یک اسمارت‌فون تاشو مدرن با نمایشگر تاشو محسوب می‌شود.

سری گلکسی زد فولد به‌دلیل قالب طراحی بزرگ‌تر خود هنگام باز شدن به‌طور معمول از جذابیت بیش‌تری برای کاربران برخوردار است. با این حال طراحی سری گلکسی زد فلیپ با چالش‌های بزرگ‌تری مواجه است و این موضوع از طراحی کوچک‌تر هندست و محدودیت فضای داخلی آن ناشی می‌شود. این پدیده، دلیل ظرفیت کمتر باتری در سری گلکسی زد فلیپ نسبت به گلکسی زد فولد را به خوبی توضیح می‌دهد. سامسونگ برای بهبود وضعیت فعلی تلاش می‌کند؛ اما گلکسی زد فلیپ چهار در مقایسه با مدل نسل قبلی خود صرفاً شاهد پیشرفتی جزئی خواهد بود.

کارت گرافیک RTX 3090 Ti دیوانه وار شرکت ژاپنی با پنج فن خنک کننده

یک سازنده کامپیوترهای آماده و پیش ساخته ژاپنی از کارت گرافیک کاستوم جدیدی رونمایی کرده که پنج فن خنک کننده دارد. این کارت گرافیک GeForce RTX 3090 Ti G-Master Hydro نام گرفته است.

یک برند ژاپنی از کارت گرافیک کاستوم RTX 3090 Ti خود رونمایی کرده است. Sycom GeForce RTX 3090 Ti G-Master Hyrdo با تمرکز بر امر خنک کنندگی طراحی شده و از پنج فن برخوردار است.

کارت گرافیک Sycom GeForce RTX 3090 Ti G-Master Hyrdo با سه جایگاه برای قرارگیری فن طراحی شده و همچنین یک خنک کننده AIO نیز به آن اضافه شده است. در نظر داشته باشید که این خنک کننده AIO نه از یک، بلکه از دو فن برای خنک کردن کارت گرافیک کاستوم شرکت ژاپنی استفاده می‌کند.

کدام پردازنده گوشی گلکسی S22 کیفیت عکس بهتری دارد؟

در این گزارش به بررسی کیفیت عکس‌های گرفته شده توسط گوشی S22 Ultra، با پردازنده‌های اسنپدراگون و اگزینوس می‌پردازیم.

گوشی پرچمدار گلکسی S22 Ultra در دو مدل عرضه شده است. اولی با پردازنده Snapdragon و دومی با پردازنده Exynos روانه بازار شده است. در اینجا قصد داریم کیفیت عکس‌های گرفته شده با این دو مدل را بررسی کنیم.

گوشی گلکسی اس ۲۲ اولت را بهترین دوربین گوشی در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است. اما چنان که می‌دانید این گوشی در دو مدل با دو پردازنده متفاوت ارائه می‌شود. سوال این است که کدام یک از این پردازنده‌ها، گلکسی اس ۲۲ اولت را را به بهترین دوربین حال حاضر بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل می‌کند.

قیمت و مشخصات کلیدی ساعت هوشمند Apple Watch SE 2022 لو رفت

مشخصات احتمالی و قیمت Apple Watch SE 2022 افشا شده است. مدل امسال نسخه‌ای ارزان‌قیمت‌تر با قابلیت‌های کمتر از Apple Watch 8 خواهد بود.

اپل قصد دارد امسال ساعت هوشمند اقتصادی خود را بروز کند. Apple Watch SE 2022 به احتمال زیاد قیمتی بالاتر از مدل سال گذشته دارد و در بخش سخت‌افزاری نسبت به آن پیشرفت کرده است.

انتظار می‌رود که اپل در نیمه دوم سال جاری میلادی Apple Watch SE 2 را به بازار بفرستد. یک افشاگر اطلاعات زیادی از این ساعت هوشمند منتشر کرده که قیمت، طراحی و خصوصیات کلیدی آن را شامل می‌شود. بر این اساس به نظر می‌رسد که Apple Watch SE 2022 از طراحی مشابه با مدل سال ۲۰۲۰ برخوردار باشد و در ابعاد ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری عرضه شود.

معرفی کامل گوشی پرچمدار شیائومی ۱۲ پرو

در این گزارش قصد داریم به بررسی ویژگی‌های مثبت و منفی گوشی پرچمدار Xiaomi 12 Pro بپردازیم.

شیائومی ۱۲ پرو جدیدترین گوشی هوشمند پرچمدار است که به لیست گوشی‌های مجهز به چیپست برتر کوالکام اسنپدراگون هشت نسل یک می‌پیوندد.

این گوشی هوشمند در دو نسخه عرضه می‌شود. نسخه اول با رم هشت گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی با قیمت ۶۲۹۹۹ روپیه (تقریباً معادل ۸۲۳ دلار آمریکا) به فروش می‌رسد. نسخه دوم با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره سازی با قیمت ۶۶۹۹۹ روپیه (تقریباً معادل ۸۷۶ دلار آمریکا) در دسترس است. نیازی به گفتن نیست که این گوشی تلاش می‌کند تا با پرچم‌داران ۲۰۲۲، از جمله سری گلکسی S22 سامسونگ، OnePlus 10 Pro و iQOO 9 Pro رودررو شود.

کد خبر 572467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.