ادامه بارش‌های رگباری و تندباد لحظه‌ای تا فردا در اصفهان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ادامه فعالیت سامانه بارشی تا اوایل وقت روز سه‌شنبه روی استان خبر داد و گفت: احتمال جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر و اختلال در تردد به‌دلیل رگباری بودن بارش‌ها و وقوع تندباد لحظه‌ای در مناطق شمالی و شرقی دور از انتظار نیست.

«آسیه آقایی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده ادامه فعالیت سامانه بارشی تا اوایل وقت روز سه‌شنبه بر روی استان است و در این مدت وضعیت جوی در اکثر مناطق به شکل قسمتی ابری، غبار، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید است، رگبار بهاری و رعدوبرق، تگرگ به ویژه در نیمه شمالی و شرق استان هم پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به احتمال جاری شدن روان‌آب، آب‌گرفتگی معابر و اختلال در تردد به دلیل رگباری بودن بارش‌ها، افزود: در مناطق شمالی، شرقی و مناطق مستعد، وقوع تندباد لحظه‌ای همراه با گردوخاک دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از افزایش یک تا دو درجه‌ای کمینه دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده خبر داد و تصریح کرد: دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۲۸ و در خنک‌ترین زمان به ۱۱ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خنک‌ترین نقطه استان را بویین‌ومیاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: خوروبیابانک با دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین شهرستان استان در شبانه‌روز آینده خواهد بود.

آقایی با اشاره به ثبت ۱۷ میلی‌متر بارش در شهرستان خوانسار، خاطرنشان کرد: در اردستان ۸.۳ میلی‌متر، بادرود ۵.۸، بویین‌ومیاندشت ۸.۴، چادگان ۴.۵، خوروبیابانک ۲.۷ میلی‌متر، داران ۶.۸، فریدون‌شهر ۱۲.۲، گلپایگان ۲.۴، میمه دو، نائین سه، نطنز ۱.۶ میلی‌متر بارش به ثبت رسیده است.

کد خبر 572444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.