حمل‌ونقل عمومی والنسیا رایگان می‌شود

دولت منطقه‌ای بخش خودمختار «والنسیا» با هدف کاهش تأثیر افزایش قیمت انرژی که به‌طورمستقیم معیشت ساکنان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، یک برنامه واکنشی ویژه حمل‌ونقل تنظیم کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت منطقه‌ای بخش خودمختار «والنسیا» اعلام کرد که در دوره‌ای سه ماهه، از یکم می تا سی‌ویکم جولای، هر یکشنبه تردد با بعضی از شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی شامل متروی شهر زیبا و محبوب والنسیا، تراموای آلیکانته (یکی از شهرهای بزرگ، زیبا و جذاب اسپانیا واقع در جنوب بخش والنسیا) و تراموای کاستلیون (یکی از شهرهای تاریخی و توریستی اسپانیا واقع در شمال بخش والنسیا) رایگان خواهد بود. این اقدام به‌دنبال تشویق ساکنان شهرهای اصلی منطقه به استفاده از حمل‌ونقل عمومی و کاهش اثرات منفی تورم جاری در سراسر جهان انجام گرفته است.

تخمین زده می‌شود که حدود ۱۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر بتوانند از این طرح بهره‌مند شوند؛ زیرا در روزهای یکشنبه حدود ۱۱۰ هزار نفر از خدمات ارائه‌شده توسط شرکت قطار منطقه‌ای در آلیکانته و والنسیا و ۳۵۰۰ نفر دیگر با تراموای کاستلیون سفر می‌کنند. از سوی دیگر اداره حمل‌ونقل شهری والنسیا تعرفه‌ها را تا ۵۰ درصد کاهش داده و امکان یکپارچه‌سازی تعرفه‌ها به لطف بلیت‌های یکپارچه جدید سوما (SUMA) به واقعیت تبدیل شده است.

در روزهای یکشنبه، مسافران مترووالنسیا، آلیکانته و کاستلیون از طریق سیستم درهای باز، به حمل‌ونقل عمومی دسترسی خواهند داشت و دستگاه‌های اعتبارسنجی نیز خاموش می‌شود تا هیچ‌کس به اشتباه پولی پرداخت نکند. امکان سفر از ابتدای سرویس‌دهی صبح تا پایان ساعت سرویس‌دهی معمولی روز وجود خواهد داشت.

کد خبر 572315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.