عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۱۱ اردیبهشت

در این بسته خبری در مورد رقیب کوالکامی تراشه M1 اپل، مشخصات گوشی آنر پلی ۳۰، گوشی Redmi K50S Pro با تراشه پرچم‌دار کوالکام به میدان می‌آید، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

سونی اکسپریا یک مارک چهار تائیدیه 3C را دریافت کرد

شرکت سونی در تدارک برگزاری یک رویداد جهانی برای رونمایی از اسمارت‌فون پرچم‌دار جدید اکسپریا در روز ۱۱ مه (۲۱ اردیبهشت ماه) است. کمپانی ژاپنی ضمن برگزاری این رویداد از پرچم‌دار جدید سونی اکسپریا یک مارک چهار رونمایی خواهد کرد.

آخرین گزارشات منتشر شده نشان می‌دهند که این هندست موفق به دریافت تائیدیه 3C شده است. بعلاوه بر اساس اطلاعات مندرج در اسناد تائیدیه، اکسپریا یک مارک چهار دارای شماره مدل XQ-CT72 خواهد بود. همچنین فهرست مذکور نشان می‌دهد که این اسمارت‌فون از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی خواهد کرد. با این حال این هندست پرچم‌دار بدون آداپتور شارژر درون جعبه خرده فروشی به بازار عرضه خواهد شد.

بر اساس گزارشات پیشین، سونی اکسپریا یک مارک چهار مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون هشت نسل یک خواهد بود. همچنین برخی گمانه‌زنی‌های مطرح شده ادعا می‌کنند که این گجت کماکان از یک نمایشگر 4K با قابلیت HDR، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزیو نسبت ابعاد ۲۱:۹ استفاده خواهد کرد. با این حال انتظار می‌رود که شاهد اعمال پیشرفت‌های چشمگیری در بخش دوربین باشیم. بر اساس شنیده‌ها دوربین سنتی ۱۲ مگاپیکسلی کنار گذاشته شده و در عوض از یک سنسور جدید ۴۸ مگاپیکسلی استفاده خواهد شد.

گوشی Redmi K50S Pro با تراشه پرچم‌دار کوالکام به میدان می‌آید

در حالی که زمان زیادی از معرفی گوشی‌های سری Redmi K50 نگذشته است، شیائومی قصد دارد سری Redmi K50S را به عنوان جایگزینی برای این سری در نیمه دوم ۲۰۲۲ به بازار بفرستد.

شیائومی در ابتدای ماه گذشته میلادی از گوشی‌های سری Redmi K50 رونمایی کرد. شرکت چینی حال قصد دارد گوشی Redmi K50S را با خصوصیاتی بهتر همچون تراشه +Snapdragon 8 Gen 1 به بازار بفرستد.

گفته می‌شود که این اطلاعات از کد نرم‌افزاری رابط کاربری MIUI شیائومی استخراج شده‌اند.

نسل بعدی تراشه‌های گرافیکی AMD حداکثر ۱۳۰ درصد قدرتمندتر خواهند بود

گزارش‌های جدید از افزایش عملکرد ۱۳۰ درصدی تراشه‌های گرافیکی Navi 31 شرکت AMD حکایت می‌کنند.

واژه Navi به تراشه‌های موجود در کارت‌های گرافیک شرکت AMD اشاره می‌کند. این سری شامل Navi 31 و Navi 32 و Navi 33 می‌شوند که به‌ترتیب برای کارت‌های گرافیک پرچم‌دار و پرچم‌دار و میان‌رده و کارت‌های گرافیک میان‌رده و اقتصادی استفاده می‌شوند. درحقیقت، این تراشه‌ها ستون فقرات معماری RDNA ۳ به‌شمار می‌روند که پس از RDNA 2 معرفی شده‌اند.

AMD بوردهای خانواده‌ی گرافیک Radeon RX 7000 را با ماژول چندتراشه (Multi-chip Module) توسعه می‌دهد. MLID به‌نقل از منابع بسیار مطمئن مدعی است که در مکاتبات داخلی AMD به بلوک‌های ۶ و ۵ نانومتری به‌ترتیب Memory Complex Dies (بلوک حافظه) و Graphics Complex Dies (بلوک گرافیک) گفته می‌شود. تراشه‌های گرافیکی سری Navi 31 با واحد پردازشی پنج نانومتری به‌همراه ورودی‌وخروجی (I/O) و Infinity Cache 6 نانومتری همراه خواهند بود.

رقیب کوالکامی تراشه M1 اپل در راه است

بر اساس گفته‌های مدیر عامل شرکت کوالکام این کمپانی قصد دارد نسل جدید پردازنده‌های لپ تاپی خود را در یک سال آینده معرفی و به عنوان رقیب تراشه‌های M1 اپل وارد بازار کند.

اگر به خاطر داشته باشید کوالکام سال گذشته کمپانی Nuvia را خرید و مدعی شد در سال آینده پردازنده‌های مخصوص نوت بوک و لپ تاپی منتشر خواهد کرد که با چیپست‌های M1 اپل رقابت کنند. اما این پردازنده‌های هنوز معرفی نشده‌اند و از این رو مدیر عامل کوالکام امروز از زمان‌بندی تیم خود برای طراحی و رونمایی این تراشه‌ها سخن گفته است.

مدیر عامل شرکت کوالکام، آقای Cristiano Amon، اخیراً در جلسه‌ای عنوان کرد مراحل توسعه‌ی CPUهای ARM مخصوص نوت بوک این شرکت طبق برنامه پیش می‌رود و انتظار می‌رود این تراشه‌ها در اواخر سال ۲۰۲۳ (یک سال پس از وعده‌ی پیشین) معرفی و عرضه شوند.

ایسوس گرافیک RTX 3090 ROG STRIX EVANGELION معرفی کرد

پس از عرضه موفقیت‌آمیز کارت گرافیک‌های ایسوس سری ROG STRIX با موضوع انیمه GUNDAM، این شرکت اکنون مجموعه جدیدی را بر اساس داستان انیمه-مکا EVANGELION ارائه می‌کند. به نظر می‌رسد که این بار محصولات محدودتری با این مضون در دسترس باشد، اما مهم‌ترن عضو این گروه از محصولات ایسوس، کارت گرافیک GeForce RTX ۳۰۹۰ غیر Ti است که با عنوان GeForce RTX 3090 ROG STRIX EVANGELION Edition عرضه خواهد شد.

ایسوس مدل GeForce RTX 3090 غیر Ti را انتخاب کرد که از طراحی ROG STRIX OC (ROG-STRIX-RTX3090-O24G-EVA) استفاده می‌کند. این کارت گرافیک در واقع نسخه چهارم از این مدل است، اما این بار با طرح رنگی کاملاً متفاوت که از سبز و بنفش تشکیل شده است.

مادربردهای MSI Z690 و کیت‌های حافظه XPG DDR5؛ ترکیبی برتر برای گیمینگ

با واردات مدل‌های برتر مادربردهای Z690 DDR5، بسیاری از خریداران به فکر انتخاب یک کیت حافظه DDR5 پرسرعت و باکیفیت برای بهره‌مند شدن از مزایای این فناوری جدید هستند. در این میان کیت‌های حافظه DDR5 ساخت ای دیتا با گارانتی آونگ از مشخصات و قیمت مناسبی برخوردار هستند که بسیاری از گیمرها را وسوسه کرده است.

بررسی‌ها و جوایز اهدا شده به خوبی نشان می‌دهند مادربردهای MSI Z690 جزء بهترین محصولات موجود هستند که خوشبختانه در بازار ایران هم با قیمت مناسب و گارانتی قابل اتکا عرضه شده‌اند.

برای نمونه ده‌ها رسانه معتبر از MEG Z690 GODLIKE به عنوان یک مادربرد تمام عیار اسم برده‌اند که با نوآوری‌های متعددی همراه است. همچنین مادربردهای MSI Z690 از نظر پشتیبانی از کیت‌های حافظه DDR5 عملکرد بسیار خوبی دارند و بسته به مدل از فرکانس‌هایی چون ۶۶۶۶ مگاهرتز پشتیبانی می‌کنند.

مشخصات Vivo S15 Pro فاش شد | عرضه یک گوشی مرموز در ماه جاری

ماه گذشته ویوو گوشی هوشمند Vivo S15e را در چین معرفی کرد. گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که در این ماه (ماه مه) می‌توان شاهد ورود Vivo S15 و S15 Pro باشیم.

مدل S15 Pro اکنون با شماره مدل 72203A در پایگاه داده سایت صدور گواهینامه TENAA چین ظاهر شده است.

این دستگاه به‌زودی با نام Vivo S15 Pro عرضه خواهد شد. در حالی که لیست TENAA فقط جزئیات کمی را در مورد ابعاد، صفحه نمایش و اندازه باتری S15 Pro فاش می‌کند، به نظر می‌رسد برخی رسانه‌های مطلع مشخصات دیگری را نیز اعلام کرده‌اند.

لیست TENAA از 72203A نشان می‌دهد که صفحه نمایش ۶.۶۲ اینچی، اندروید 10S و باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد.

در همان زمان، یک تلفن ناشناخته Vivo با 72207A نیز گواهی TENAA را دریافت کرده است. این لیست نشان می‌دهد که صفحه نمایش ۶.۵۶ اینچی، سیستم عامل اندروید ۱۲ و باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی (که در ظرفیت دو سلولی ۲۱۹۰ میلی‌آمپر ساعت ذکر شده است) دارد.

مشخصات گوشی آنر پلی ۳۰ فاش شد

گوشی جدیدی از شرکت آنر به نام پلی ۳۰ اخیراً موفق به دریافت گواهی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات کشور چین شده که مشخصات آن را نیز فاش کرده است.

شرکت آنر در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، از گوشی آنر پلی ۳۰ پلاس در کشور چین رونمایی کرد و اکنون نیز به نظر می‌رسد که قصد معرفی نسخه معمولی آن را در آینده‌ای نزدیک دارد. این گوشی به تازگی موفق به دریافت تاییدیه‌ای از وزارت صنعت و فناوری اطلاعات کشور چین شده که مشخصات آن را نیز نمایش می‌دهد.

آنر پلی ۳۰ قرار است دارای یک چیپست هشت هسته‌ای با کلاک اسپید ۲.۲ گیگاهرتز، نمایشگری ۶.۵۱ اینچی از نوع TFT با رزولوشن اچ دی پلاس و یک باتری با ظرفیت ۴۹۰۰ میلی آمپر باشد. این گوشی در نسخه‌هایی با ۴،۶،۸ و ۱۲ گیگابایت حافظه رم و همچنین ۶۴،۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شده و از کارت‌های حافظه microSD با حداکثر ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت نیز پشتیبانی خواهد کرد.

گوشی آنر پلی ۳۰ دارای یک سیستم دوربین دوگانه بوده که شامل دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین پنج مگاپیکسلی می‌شود؛ اما هنوز از رزولوشن دوربین سلفی اطلاعی نداریم. این گوشی از نسل پنجم اینترنت همراه یا همان 5G پشتیبانی کرده و حداکثر سرعت شارژ آن نیز معادل ۱۰ وات است.

کد خبر 572307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.