مشکلات پوستی جزو علائم بیماری کووید-۱۹ است

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ویروس کرونا ممکن است بر پوست بدن افراد نیز تاثیر بگذارد و باعث بروز طیف وسیعی از علائم شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تاکنون متوجه شده‌ایم که علائم بیماری کووید -۱۹ فقط به سیستم تنفسی محدود نمی‌شود. ویروس کرونا از طریق بینی وارد بدن می‌شود و قسمت‌های مختلف بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این فرآیند، ممکن است بر پوست بدن افراد نیز تأثیر بگذارد و باعث بروز طیف وسیعی از علائم شود. هم‌اکنون با فرا رسیدن فصل تابستان، ممکن است مشکلات پوستی ناشی از بیماری کووید -۱۹ با عرق سوز شدن اشتباه گرفته شود و روند درمان به تأخیر بیافتند.

ویروس کرونا باعث بروز چه مشکلات پوستی می‌شود؟

محققان با انجام بررسی‌های لازم مشکلات پوستی ناشی از بیماری کووید -۱۹ را به دو دسته عرق‌سوزشدن و کهیر تقسیم کرده‌اند؛ نوع اول به صورت نواحی کوچکی از برجستگی‌های قرمز خارش‌دار رخ می‌دهد، این مشکل پوستی می‌تواند هر قسمت از بدن را تحت تأثیر قرار دهد، اما معمولاً از اطراف آرنج، زانو و پشت دست‌ها و پاها شروع می‌شود. نوع دوم مشکلات پوستی ناشی از ویروس کرونا که کهیر نامیده می‌شود، بسیار خارش‌دار است، به صورت ناگهانی پدیدار می‌شود و ممکن است روی هر قسمت از بدن ظاهر شود.

کهیر ناشی از بیماری کووید -۱۹ چه ویژگی دارد؟

کهیر نوعی مشکل پوستی است که در اشکال و اندازه‌های مختلف ظاهر می‌شود، البته معمولاً به صورت لکه‌های قرمز مشاهده می‌شود. آن‌ها به سرعت در عرض چند ساعت رشد می‌کنند و باعث ایجاد سوزش می‌شوند. کهیر ناشی از بیماری کووید -۱۹ می‌تواند در هر قسمت بدن از جمله ران، کمر و صورت پدیدار شوند. این مشکل پوستی در مراحل اولیه بیماری پدیدار می‌شوند و ممکن است برای مدت طولانی ماندگار باشند. این وضعیت برای برخی افراد تا شش هفته پس از عفونت اولیه ادامه‌دار است.

آیا بیماری کووید -۱۹ باعث بروز برجستگی‌های قرمز رنگ روی پوست می‌شود؟

بیماری کووید -۱۹ گاهی اوقات باعث بروز برجستگی‌های قرمز رنگ روی پوست می‌شود، این برجستگی‌ها ممکن است متورم شوند و باعث بروز خارش شوند. این مشکل پوستی ناشی از آلوده شدن به ویروس کرونا معمولاً آرنج، زانو و گاهی اوقات پشت دست‌ها و پاها را درگیر می‌کند. این برجستگی‌ها با توجه به شدت بیماری ممکن است حاوی نوعی مایع خاص باشند. این مشکل پوستی ممکن است روزها یا هفته‌ها باقی بماند، استفاده از کمپرس سرد ممکن است به کاهش خارش آن کمک کند.

سرمازدگی ناشی از بیماری کووید -۱۹ چه ویژگی‌هایی دارد؟

سرمازدگی التهاب عروق خونی کوچک است که روی پوست ظاهر می‌شود و باعث بروز خارش، لکه‌های قرمز، التهاب و تاول دست‌ها و پاها می‌شود. حتی گاهی اوقات نیز ممکن است روی صورت و پاهای افراد مبتلا نیز ظاهر شوند. افرادی که به این مشکل پوستی مبتلا می‌شوند، ممکن است دچار خارش و سوزش پوست شوند.

کد خبر 572301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.