لزوم افزایش تدابیر مدیران آمریکایی در راستای کاهش کربن

گزارش‌های اخیر حاکی است که اقدامات اعمال شده برای کاهش انتشار گازهای آلاینده در سراسر ایالات متحده آمریکا تاکنون، نمی‌تواند رسیدن به هدف کربن‌صفر را تحقق بخشد و لازم است مدیران تدابیر بیشتری در این زمینه بیندیشند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بخش حمل‌ونقل مهم‌ترین نقش را در انتشار گازهای آلاینده در شهرهای آمریکایی ایفا می‌کند؛ به‌طوری که محققان، بهبود خدمات در این بخش را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های مؤثر بر تحقق هدف انتشار صفر کربن در سراسر کشور در نظر گرفته‌اند. در این راستا، بسیاری از مدیران سراسر کشور در تلاش هستند خودروهای الکتریکی را جایگزین وسایل‌نقلیه معمولی کنند که البته این اقدام نیز چالش‌های خاص خود را به همراه دارد. از سوی دیگر، بهبود زیرساخت‌های شهری نیز در رأس اهداف برنامه‌ریزان قرار دارد که به تسریع رسیدن به هدف کربن‌صفر کمک زیادی می‌کند. مدیران برای الکتریکی‌سازی حمل‌ونقل در شهرهای خود نیازمند اعمال مقررات مختلفی از سوی دولت‌های محلی هستند، ضمن این‌که در حال حاضر خرید وسایل‌نقلیه برقی مستلزم صرف هزینه بسیار بالایی است.

لزوم افزایش تدابیر مدیران آمریکایی در راستای کاهش کربن

پیش از این، رئیس‌جمهور آمریکا کاهش ۵۰ تا ۵۲ درصدی انتشار گازهای آلاینده را در رأس اهداف مدیریتی خود قرار داده بود که محققان، تحقق حدود یک پنجم این هدف را از طریق بهبود شرایط حمل‌ونقل و سبز سازی آن امکان‌پذیر دانسته‌اند. طبق تحقیقات انجام شده در خصوص رویکردهای کاهش کربن در شهرهای آمریکایی، بهبود تردد در شهرها می‌تواند تا حدود ۳۴ درصد از انتشار دی اکسید کربن یعنی چیزی بیش از ۶۰۰ میلیون تن را تا پایان دهه پیش رو کاهش دهد و از این طریق به افزایش کیفیت هوای شهرها کمک کند. البته به ادعای مدیران محلی، در پی بهبود استانداردهای اقتصاد سوخت، حمل‌ونقل در سراسر شهرهای آمریکا شاهد بهبود قابل توجهی بوده است، ضمن این‌که قوانینی نیز برای احداث زیرساخت‌های شهری وضع شده است که اعمال آن‌ها می‌تواند به کاهش هر چه بیشتر انتشار کربن در بخش حمل‌ونقل کمک کند.

کد خبر 572233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.