ثبت ۶۲۵۲شرکت دانش‌بنیان/علائم تجاری فاقد فعالیت اقتصادی تعلیق می‌شود

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ثبت شش هزار و ۶۵۲شرکت دانش‌بنیان خبر داد و گفت: از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مقابله با تأسیس و فعالیت شرکت‌های صوری و کاغذی است که کارگروهی برای شناسایی شرکت‌های غیرفعال و صوری تشکیل شده است تا به محض شناسایی، در فرآیند تعلیق قرار گیرند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حسن بابایی در مراسم آئین تجلیل از مخترعان و طراحان صنعتی جوان با اشاره به ماده ۵۲ قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری، اظهار کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تنها متولی ثبت مالکیت و طرح‌های صنعتی و اختراع است. در زمینه مالکیت معنوی اقدامات ارزشمندی انجام شده است و براساس وضعیت شاخص سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو)، جمهوری اسلامی ایران در ثبت اظهارنامه علائم تجاری در سال ۲۰۲۰ رتبه پنجم و در سال ۲۰۲۱ رتبه سوم را کسب کرده است که این امر نشان از رشد کشور در این زمینه دارد.

وی با اشاره به حجم قابل توجه ثبت علائم تجاری در مرکز مالکیت معنوی، افزود: برخی از این علائم فاقد سابقه فعالیت اقتصادی هستند و صرفاً خریدوفروش شده‌اند؛ از این رو اعلام شده است اگر علائم تجاری فعالیت اقتصادی نداشته باشند در مسیر تعلیق قرار می‌گیرند.

معاون رئیس قوه قضائیه با اشاره به فرآیند سه مرحله‌ای اعتراض متقاضیان ثبت علائم تجاری، ادامه داد: کمیسیون ماده ۱۷۰ آئین‌نامه اجرایی قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علائم تجاری مصوب یکم بهمن ۱۳۸۷، محاکم حقوقی و دادگاه تجدیدنظر سه مرجع قانونی برای رسیدگی به اعتراضات است.

مقابله با تأسیس و فعالیت شرکت‌های صوری و کاغذی

وی با بیان اینکه حمایت از نخبگان، مخترعان و شرکت‌های دانش بنیان اولویت اصلی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است، تصریح کرد: بعد از نام‌گذاری سال از سوی مقام معظم رهبری، شورای راهبردی شرکت‌های دانش‌بنیان در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تشکیل و اعلام شد شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند خارج از تشریفات اداری اقدام به ثبت کنند.

بابایی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مقابله با تأسیس و فعالیت شرکت‌های صوری و کاغذی است که کارگروهی برای شناسایی شرکت‌های غیرفعال و صوری تشکیل شده است تا به محض شناسایی، این شرکت‌ها در فرآیند تعلیق قرار گیرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اینکه شش هزار و ۶۵۲ شرکت دانش‌بنیان در سامانه جامع ثبت شرکت‌ها ثبت و فعال شده است، گفت: قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اقدامات جهادی، منویات رهبر انقلاب اسلامی را در راستای شرکت‌های دانش‌بنیان اجرا خواهند کرد.

لزوم افزایش همکاری جهاد دانشگاهی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

همچنین حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به همکاری جهاد دانشگاهی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، اظهار کرد: در موضوع مالکیت معنوی و با توجه به شعار سال ضمن حمایت ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان باید همکاری‌های مشترک جهاد دانشگاهی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در زمینه‌های آموزشی افزایش یابد.

براساس این گزارش، در این مراسم علاوه بر مخترعان و طراحان صنعتی جوان کشور تجلیل از تفاهم‌نامه همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جهاد دانشگاهی به منظور همکاری بیشتر این دو نهاد منعقد شد و این مراسم با حضور علی آقا محمدی مشاور دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی بهادری جهرمی دبیر و سخنگوی هیئت دولت، محمدمهدی تهرانچی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، حمیدرضا طیبی ریاست جهاد دانشگاهی، سعید عمرانی معاون دادستان کل کشور و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه برگزار شد.

کد خبر 572164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.