همکاری مشترک بین بازار سرمایه ایران و سوریه در انتظار نظر نهایی طرف سوری

مشاور رئیس سازمان بورس در امور بین‌الملل گفت: پیشنهادهای متنوع بورس کالا به مقامات مرتبط به بازار سرمایه سوریه ارسال شده که منتظریم طرف سوری، نظر نهایی خود را در این خصوص اعلام کند تا از این طریق، وارد فاز جدید از همکاری خود با این کشور شویم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، «بهادر بیژنی» درخصوص راه‌اندازی دفتر بورس کالای ایران در دمشق اظهار کرد: بورس کالای ایران یکی از بین‌المللی‌ترین بورس‌های کشور است و نگاه ویژه‌ای به کشور همسایه، سوریه دارد تا جایی که دفتری در دمشق تأسیس شد و این دفتر به عنوان مرکز هماهنگی فعالیت‌های بازار سرمایه ایران در سوریه نام گرفت.

وی افزود: این دفتر نه تنها مرکزی برای هماهنگی فعالیت‌های بین‌المللی بورس کالا در سوریه است، بلکه به تمام ارکان بازار سرمایه و سازمان بورس و اوراق بهادار هم در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی که در کشور سوریه دارند به ارائه خدمت می‌پردازد.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور بین‌الملل تاکید کرد: البته بورس کالای ایران، آمادگی کامل برای تأسیس بورس کالا در سوریه و تشکیل پلتفرم مشترک معاملاتی با کشور سوریه را در حوزه بورس کالا دارد. این آمادگی به طور رسمی از طریق دفتر مشترکی که در بالا به آن اشاره شد، به بازار مالی سوریه اعلام شده است.

بیژنی ادامه داد: همکاری‌های موجود بین بورس کالای ایران و سوریه در این خصوص به تسهیل مبادلات کالایی کشور و انجام نظام‌مند آن کمک می‌کند تا هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت تأثیر مثبتی در مبادلات کالایی داشته باشد و هم از نظر میزان مبادلات و ارزش مبادلات کالا بین دو کشور تأثیرگذار باشد. بر این اساس، بورس کالا آمادگی خود را در این راستا اعلام کرده است.

وی گفت: بورس کالای ایران در این زمینه از تجربه خود در خصوص تأسیس پلتفرم مشترک بورس کالا با بورس‌های کالایی هند استفاده می‌کند و در حال حاضر این پلتفرم نیز آماده بهره‌برداری است.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور بین‌الملل در اشاره به موضوعات مرتبط با نقل و انتقالات ارزی در این پلتفرم با توجه به تحریم‌ها گفت: در پلتفرم مشترک معاملاتی بحث اصلی، مبادلات کالا بین طرفین به صورت تهاتری است، بنابراین موضوع ارزی با این روش تسهیل خواهد شد.

کد خبر 572131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.