استعمال دخانیات در سواحل بارسلونا ممنوع شد

در راستای هم‌زیستی سالم‌تر با محیط‌زیست و برخورداری از هوای پاک‌تر در سواحل، شورای شهر بارسلونا استعمال دخانیات را در کل ۱۰ساحل خود ممنوع کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در راستای ایجاد فضای عمومی شهری برای هم‌زیستی سالم‌تر، با ضایعات کمتر و احترام بیشتر به محیط‌زیست، شورای شهر بارسلونا گامی جدی برای ریشه‌کن کردن دخانیات از سواحل خود برداشته است. مقامات بارسلونا پس از پیاده‌سازی یک پروژه آزمایشی موفقیت‌آمیز در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفتند از اول جولای، استعمال دخانیات را در تمام ۱۰ ساحل خود ممنوع کنند. این اقدام که به دلیل دامنه عملکرد آن به‌عنوان "جنبشی پیشگام" توصیف می‌شود، بر این استدلال استوار است که تجزیه ته‌سیگار در طبیعت بیش از یک دهه طول می‌کشد.

با عملی شدن این طرح گردشگران ساحلی می‌توانند در کنار بهره‌بردن از مزایای هوای سالم در سواحلی به دور از آلودگی، از محیطی عاری از دود و بوی بد سیگار لذت ببرند. این تصمیم تاریخی شورای شهر، بارسلونا را به اولین شهر اسپانیا تبدیل می‌کند که به ممنوعیت استعمال دخانیات در سواحل خود اقدام کرده است. طبق گزارش شورای شهر بارسلونا، در سال گذشته کاربران سواحل به طرح آزمایشی سواحل بدون سیگار امتیاز رضایت هشت از ۱۰ دادند.

استعمال دخانیات در سواحل بارسلونا ممنوع شد

سیگار عامل اصلی مرگ‌ومیر قابل پیشگیری است و بقایای آن تأثیر جدی بر محیط‌زیست دارد. فیلترهای سیگار دومین اقلام پرمصرف در سواحل محسوب می‌شود و تجمع آنها نه تنها ناپسند است که به تخریب تدریجی این مناطق تفریحی منجر می‌شود. اجرای جنبش ممنوعیت استعمال دخانیات در سواحل به معنای کاهش تعداد افراد سیگاری در مناطق ساحلی (تقریباً هفت برابر کمتر در مقایسه با قبل) و زدودن ته‌سیگار از سواحل است.

شورای شهر بارسلونا برای متخلفان طرح ممنوعیت استعمال دخانیات در سواحل، جریمه‌ای بالغ بر ۳۰ یورو تعیین کرده است که البته با تعیین ارفاق، پلیس تنها در صورتی افرادی سیگاری را جریمه می‌کند که پس از یک بار اخطار به سیگار کشیدن ادامه دهند.

کد خبر 572066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.