مقایسه میزان مرگ‌ومیر ناشی از دو بیماری کرونا و آنفلوآنزا

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان مرگ‌ومیر ناشی از بیماری کووید-۱۹ بسیار بیشتر از مرگ‌ومیر ناشی از بیماری آنفلوآنزا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور مقایسه میزان مرگ‌ومیر ناشی از دو بیماری کرونا و آنفلوآنزا، بررسی‌های جدیدی انجام دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بیماری کووید -۱۹ سه برابر کشنده‌تر از آنفلوآنزا است؛ بنابراین افراد بیشتری در سراسر دنیا به دلیل ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ جان خود را از دست می‌دهند.

به گفته پژوهشگران، بزرگسالان بستری شده در بیمارستان که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا هستند، بیشتر از افراد مبتلا به آنفلوآنزا که در بیمارستان بستری شده‌اند، در معرض مرگ‌ومیر قرار دارند. نتایج مطالعه دیگری که در اسپانیا انجام شد نشان می‌دهد بزرگسالانی که به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده‌اند، علی‌رغم اینکه جوان‌تر هستند و بیماری‌های مزمن کمتری دارند، بیشتر از افراد مبتلا به آنفلوآنزا در معرض مرگ‌ومیر قرار دارند.

متخصصان معتقدند حتی افرادی که از مرگ ناشی از بیماری کووید -۱۹ جان سال به در می‌برند و از بیمارستان مرخص می‌شوند نیز ممکن است تا چندین هفته یا حتی چندین ماه درگیر علائم مربوط به آن باشند، به عبارتی به کرونای طولانی مدت دچار می‌شوند. بنابراین لازم است افراد اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند تا خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ و انتقال آن به دیگران کاهش پیدا کند. توصیه شده است که افراد از ماسک استفاده کنند، دست‌های خود را به صورت مرتب بشویند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند و از حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب دوری کنند.

کد خبر 572052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.