خروپف، خطر بروز سکته قلبی را افزایش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خروپف و مشکلات خواب مانند بی‌خوابی و آپنه انسدادی خواب، خطر ابتلا به سکته قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیش از اینکه بیماری‌های قلبی جدی و شدید شود، علائم و نشانه‌های خاصی در بدن رخ می‌دهد که باید به آن‌ها توجه کنیم. بیماری‌های قلبی یکی از علت‌های اصلی مرگ‌ومیر در جهان به شمار می‌رود که هر سال تقریباً جان ۱۸ میلیون نفر در سراسر جهان را می‌گیرد. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که از هر پنج مورد مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، چهار مورد آن‌ها به دلیل سکته قلبی و مغزی رخ می‌دهد، یک سوم آن‌ها نیز افراد زیر ۷۰ سال هستند.

چه عواملی باعث بروز بیماری قلبی می‌شود؟

عوامل زیادی خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. با وجود اینکه رژیم غذایی ناسالم، کم‌تحرکی و مصرف دخانیات جزو دلایل اصلی بروز بیماری قلبی هستند، افزایش فشار خون، گلوکز خون بالا، افزایش چربی خون و اضافه وزن عوامل خطر بالقوه هستند.

علائم اولیه بیماری قلبی چیست؟

درد قفسه سینه یکی از علائم اصلی بیماری قلبی است. توصیه شده است در صورتی که این درد ادامه‌دار بود یا به صورت مکرر رخ داد، به پزشک مراجعه کنید. بازودرد نیز جزو علائم سکته قلبی است، در صورتی که این درد بدون هیچ دلیل خاصی رخ دهد، لازم است فرد فوراً به پزشک مراجعه کند. گاهی اوقات سرگیجه نشانه بروز سکته قلبی است، اما ممکن است افراد آن را ناشی از خستگی در نظر بگیرند. متخصصان معتقدند که مشکلات قلبی باعث از دست دادن تعادل یا احساس سرگیجه می‌شود.

علائم عجیب بیماری قلبی چیست؟

یکی دیگر از علائم مهم بیماری‌های قلبی، فک‌درد است که خیلی از افراد آن را با مشکلات مربوط به دندان اشتباه می‌گیرند. بروز درد در ناحیه فک یا گاهی اوقات گلو به دلیل سکته قلبی ناشی از فشاری است که قلب به این ناحیه وارد می‌کند. خروپف کردن، طبیعی در نظر گرفته می‌شود؛ اما زمانی که صدای آن از حالت طبیعی بیشتر شود، ممکن است نشانه آپنه انسدادی خواب باشد. در این صورت، تنفس فرد به صورت مکرر متوقف می‌شود و سپس دوباره شروع می‌شود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خروپف و مشکلات خواب مانند بی‌خوابی و آپنه انسدادی خواب ارتباط مستقیمی با بیماری‌های قلبی عروقی از جمله سکته قلبی دارد.

کد خبر 572044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.