۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱
ایستادند تا جاده سقوط نکند

امروز دهم اردیبهشت، سال‌روز آغاز «عملیات بیت‌المقدس» است که در سال ۱۳۶۱ انجام و در پی آن خرمشهر آزاد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عملیات بیت‌المقدس یکی از طولانی‌ترین نبردها در طول جنگ تحمیلی به شمار می‌رود، با شرکت یگان‌های عمده از ظفرمندان ارتش، دلاورمردان بسیج و سپاه، سنگرسازان بی‌سنگر جهاد سازندگی و دیگر نیروهای مردمی از دهم اردیبهشت تا سوم خرداد انجام گرفت و سرانجام با همدلی، هماهنگی و انسجام رزمندگان اسلام و پشتیبانی خوب ملت به پیروزی رسید.

در شکل‌گیری این پیروزی باید از نقش فرماندهان و رزمندگانی سخن به میان آورد که در روزهای نخستین شروع این عملیات با تمام قوا ایستادگی کردند، خون پاکشان بر زمین ریخته شد تا زمینه آزادی خونین شهر فراهم شود.

«میثم رشیدی‌مهرآبادی» فعال فرهنگی و رسانه‌ای با گذاشتن پستی در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام به رشادت این دلاورمردان اشاره کرده است.

او در این پست نوشته است: «خیلی‌ها برای عملیات الی بیت‌المقدس زحمت کشیدند؛ اما برای من، این حمله و نتیجه آخرش یعنی محسن وزوایی و حسین قجه‌ای. اولی مسئول محور مهمی از لشکر ۲۷ و دیگری، فرمانده گردان سلمان از این لشگر. اگر این دو در اوایل اردیبهشت ۱۳۶۱ ایستادگی نمی‌کردند، اوایل خرداد آن سال، در تهران و بقیه شهرها، بوق ماشین‌ها به صدا در نمی‌آمد و برف پاک کن‌ها به رقص نمی‌آمدند.

ایستادند تا جاده سقوط نکند؛ جاده اهواز به خرمشهر.....

دهم اردیبهشت ۱۳۶۱، رمز عملیات صادر شد؛ چهل سال پیش در چنین روزی....»

ایستادند تا جاده سقوط نکند

کد خبر 571858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.