شهرهای آمریکایی در مسیر هوشمندسازی مدیریت ضایعات

مدیران اسکرانتون، شهری در ایالت پنسیلوانیای آمریکا، قراردادی سه ساله با کمپانی فناوری Robicon منعقد کرده‌اند که براساس آن، تمام فرآیندهای بازیافت در آن دیجیتالی خواهد شد؛ ضمن اینکه از داده‌های زمان واقعی برای کارآمدی بیشتر در این زمینه بهره گرفته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدیهی است که مدیریت ضایعات و بازیافت آن‌ها می‌تواند بسیاری از جنبه‌های زندگی شهری نظیر اقتصاد و سلامت را تحت تأثیر قرار دهد و در نتیجه، رفاه را برای ساکنان به ارمغان آورد. در این راستا، اغلب مدیران شهری طی یک دهه اخیر به طور جدی تلاش کرده‌اند مدیریت ضایعات شهری و بازیافت آن‌ها را بهتر از قبل انجام دهند و مهم‌تر اینکه از رویکردهای هوشمند برای این منظور بهره گیرند.

مدیران اسکرانتون، اخیراً قراردادی سه ساله با کمپانی فناوری Rubicon منعقد کرده‌اند که طی آن، قرار است فرآیندهای بازیافت شهر توسط این کمپانی به شیوه هوشمند "ابر-محور" مدیریت شود. در واقع، برنامه‌ریزان شهر، هدف دیجیتالی‌سازی فرآیندهای بازیافت،جمع‌آوری و بررسی موشکافانه داده‌های زمان واقعی را در سر پرورانده‌اند و در نظر دارند با استفاده از رویکردهای هوشمندی که کمپانی Robicon در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد، خدمات بازیافت ضایعات را بهبود ببخشند.

شهرهای آمریکایی در مسیر هوشمندسازی مدیریت ضایعات

بهبود خدمات جمع‌آوری ضایعات مناطق مسکونی

اسکرانتون، به عنوان ششمین شهر بزرگ ایالت پنسیلوانیا، جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفر را در خود جا داده است و ناوگان شهرداری آن، جمع‌آوری ضایعات از ۲۶ هزار نقطه از سراسر شهر را به عهده دارد.

قرار است فناوری شهر هوشمند Robicon، فرآیندهای بازیافت ضایعات را به طور معنادار و بسیار اثربخش‌تر از قبل پیاده کند و اجرای اقدامات خود در این زمینه را در اسکرانتون تا سه سال آینده ادامه دهد. خدمات شرکت، جمع‌آوری ضایعات از درب منازل ساکنان را نیز شامل خواهد شد، ضمن این‌که بازیافت پسماندها نیز به شیوه هوشمند انجام می‌شود.

در این راستا، کمپانی Robicon یک نرم‌افزار هوشمند در اختیار شهروندان اسکرانتون قرار می‌دهد که مردم با نصب آن روی گوشی‌های تلفن همراه خود، می‌توانند از خدمات کمپانی در زمینه جمع‌آوری ضایعات بهره‌مند شوند و این در حالی است که یک پرتال شبکه-محور نیز برای توسعه خدمات کمپانی ساخته خواهد شد.

مدیر این پرتال، مسئولیت جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های دریافتی از طریق نرم‌افزارهای نصب شده روی گوشی‌های هوشمند شهروندان را به عهده دارد و اقدامات لازم را جهت مدیریت ضایعات انجام می‌دهد.

شهرهای آمریکایی در مسیر هوشمندسازی مدیریت ضایعات

کد خبر 571844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.