توجه به آزادسازی گلوگاه‌ها در شورای ششم

رئیس‌کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باتوجه به اینکه گلوگاه‌های محلی عبور و مرور را برای شهروندان سخت کرده، روند آزادسازی آن در سال جاری مورد توجه شورای ششم قرار گرفته است.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دیدگاه کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شهری اصفهان به توسعه این ناوگان در سال جاری، اظهار کرد: دیدگاه شورای ششم به حوزه حمل و نقل در سال جاری ابتدا از اهداف کلان و ترسیم و تدوین ارائه راهبردها و همچنین تخصیص اعتبارات جهت توسعه این ناوگان است.

وی ادامه داد: در دوره ششم شورا تاکید این کمیسیون بر ایجاد حمل‌ونقل همگانی، نیمه‌همگانی، پاک، جذاب، ایمن، قابل اعتماد، سریع و مقرون به صرفه و قابل دسترسی برای شهروندان در تمام نقاط شهر است که در این راستا اجرایی شدن پروژه‌ها را در دستور کار قرار داده‌ایم.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: آرام‌سازی استراتژیک به منظور ارتقای کیفیت زندگی، افزایش ایمنی و رفع مزاحمت‌های ترافیکی برای ساکنان محله‌ها در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: توجه به محوریت قرار دادن سلامت شهروندان، آسایش و رفاه بیشتر آنها در ایمنی عبور و مرور، دسترسی به هوای پاک و فضای بی‌سروصدا در تمام طرح‌های حمل‌ونقل شهری مد نظر قرار گرفته است، توجه به بازسازی، نوسازی و بهسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر نیز مورد توجه همکاران در شورای ششم شهر بوده است.

فلاح با تاکید بر اینکه محدودیت استفاده از خودروهای شخصی و تک سرنشین در شهر از برنامه‌ها مورد توجه کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای ششم است، گفت: علاوه‌بر این موارد، تاکید بر استفاده از انرژی‌های پاک و کاهش انرژی به منظور تقلیل آلاینده‌های هوا در تمام ابعاد و طرح‌های حمل‌ونقل مد نظر قرار گرفته است.

تخصیص ۴۵ درصدی بودجه سال جاری به توسعه حمل‌ونقل شهری

وی در خصوص اختصاص ۴۵ درصد از بودجه سال جاری به توسعه حوزه حمل‌ونقل شهری، تصریح کرد: در این دوره از فعالیت شورای اسلامی شهر اصفهان توجه ویژه‌ای به توسعه حوزه حمل‌ونقل و احداث خط مترو شده است و خرید ۱۷۳ دستگاه اتوبوس شهری و اضافه شدن آن به ناوگان حمل‌ونقل عمومی مد نظر قرار دارد.

رئیس‌کمیسیون حمل‌ونقل و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نوسازی و بهسازی حمل‌ونقل همگانی در بودجه سال جاری به صورت ویژه دیده شده است، همچنین توجه ویژه‌ای به آزادسازی و احداث رینگ چهارم ترافیکی در دستور کار قرار دارد و آزادسازی معابر و خیابان‌ها نیز در طرح تفضیلی دیده شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بعضی از خیابان‌ها در سطح شهر بن‌بست بوده و مشکلاتی را برای شهروندان و ساکنان ایجاد کرده است، لذا در سال جاری اختصاص بودجه برای آزادسازی این خیابان‌ها و رفع مشکلات در نظر گرفته شده است و روند آزادسازی این خیابان‌ها توسط شهرداران مناطق در دستور کار قرار می‌گیرد.

فلاح با اشاره به آزادسازی گلوگاه‌ها در محله‌های اصفهان، اظهار کرد: این گلوگاه‌ها در عبور و مرور برای شهروندان مشکلاتی را ایجاد کرده، لذا به روند آزادسازی آن در سال جاری توجه ویژه‌ای شده است، امیدواریم در این دوره از فعالیت شورای ششم اصفهان با کمک شهروندان شاهد توسعه حمل‌ونقل پاک، ایمن و جذابی در شهر باشیم.

کد خبر 571738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.