نبود تاکسی؛ معضل جدی چادگان

حمل‌ونقل از مهم‌ترین بخش‌های خدمات‌دهی شهرداری محسوب می‌شود؛ اما شهر چادگان در توسعه و پیشرفت حمل‌ونقل، نسبت‌به بسیاری از شهرهای جدیدالاحداث عقب مانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمل‌ونقل از مهم‌ترین بخش‌های خدمات‌دهی شهرداری‌ها محسوب می‌شود؛ اما شهر چادگان در توسعه حمل‌ونقل عقب مانده و طی چند سال گذشته، اقدام جدی برای احداث پایانه مسافربری و ساماندهی حمل‌ونقل عمومی برداشته نشده است؛ تاجایی‌که حجت‌الاسلام «سیدمحمود بنی‌جمالی» امام‌جمعه چادگان در خطبه‌های نماز شهر، نبود تاکسی درون‌شهری به خصوص در مسیر بیمارستان بوعلی چادگان را مشکل اساسی دانست و از دستگاه‌های متولی، به‌خصوص شهرداری خواست حمل‌ونقل درون‌شهری را ساماندهی کند.

از نبود تاکسی در رنج هستیم

محمدرضا عسگری، یکی از شهروندان چادگانی می‌گوید: برای انجام کار مجبور هستم در طول روز به چندین اداره مراجعه کنم که هر کدام در گوشه‌ای از شهر واقع شده‌اند، به دلیل نبود تاکسی در شهر در رفت‌وآمد دچار مشکل هستم و کارم به کندی پیش می‌رود.

وی می‌افزاید: بیشتر شهروندان خودروی شخصی ندارند و نبود تاکسی در شهر به مشکل بزرگی تبدیل شده است، مسیر خانه تا بیمارستان بوعلی حدود هفت کیلومتر است که با توجه به فصل‌های مختلف با مشکلاتی مانند سردی و گرمی هوا روبه‌رو هستم.

سلمانی، یکی دیگر از شهروندان چادگانی با بیان اینکه از نبود تاکسی خطی و نابسامانی حوزه حمل‌ونقل در مسیرهای پرتردد شهر سال‌ها است که رنج می‌بریم، تاکید می‌کند: چادگان شهری است که به دلیل آب و هوای مساعد در تمام فصل سال مسافرپذیر است و احداث ترمینال مسافربری در این شهر علاوه بر رونق گردشگری از مشکلات مسافران کم می‌کند.

وی می‌افزاید: شرایط فعلی موجب شده تا هر فردی که خودرویی دارد اقدام به جابه‌جایی مسافر کند که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

نبود تاکسی موجب ناامنی شده است

محمد عرب، از دیگر شهروندان چادگان با ابراز نارضایتی از نبود تاکسی خطی می‌گوید: در حال حاضر افرادی که قصد جابه‌جایی در شهر را دارند، به ناچار باید مسیر خود را به سمت مقصد پیاده طی کرده یا از موتورسیکلت‌سواران که نه امنیت و نه صرفه اقتصادی دارد، استفاده کنند. نهایتاً مجبورند از آژانس که کرایه آن گران‌تر از نرخ دولتی است، استفاده کنند.

وی تأکید می‌کند: دلایل محروم بودن شهر چادگان از حداقل امکانات حمل‌ونقل و تاکسی درون‌شهری خطی را باید از کسانی که در حوزه شهری مسئولیتی دارند، جویا شد تا راهکاری برای درخواست به‌حق شهروندان ارائه کنند.

جای خالی تاکسی در محلات پرتردد شهر

محمد عرب‌چادگانی، شهردار چادگان در رابطه با نبود تاکسی درون شهری، اظهار می‌کند: شهر چادگان تاکسی درون‌شهری ندارد و جای خالی آن در محلات پرتردد شهر حس می‌شود. حمل‌ونقل بهینه از دغدغه شهروندان است.

وی با اشاره به اهتمام اعضای شورای شهر و شهرداری برای راه‌اندازی تاکسی درون‌شهری، می‌افزاید: شورای دوره ششم شهر موضوع نبود تاکسی را در شورای ترافیک شهرستان مطرح کرد که با توجه به گسترش شهر و ایجاد محلات جدید باید این مشکل رفع شود.

شهردار چادگان ادامه می‌دهد: در راستای راه‌اندازی تاکسی درون شهری امسال شهرداری با در نظر گرفتن امتیازات ویژه در دو نوبت اطلاع رسانی کرد تا متقاضیان اقدام کنند.

عرب‌چادگانی تصریح می‌کند: در شهر چادگان پایانه مسافربری نیست و شهرداری پیگیر است تا مشکل نبود تاکسی درون‌شهری و برون‌شهری رفع شود، شهرداری نقاطی را برای ایجاد پایانه در شهر به شورای ترافیک معرفی کرده است که پس از موافقت راه و شهرسازی با یکی از نقاط، عملیات اجرایی پروژه آغاز می‌شود.

پیگیر تملک زمین برای احداث ترمینال هستیم

میثم عابدینی، رئیس شورای شهر چادگان با اشاره به فعالیت دو تاکسی و سه آژانس در شهر، اظهار می‌کند: با توجه به توسعه شهر در تدارک ساماندهی حمل‌ونقل درون شهری و حتی برون شهری هستیم و پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به نبود پایانه در شهر چادگان، می‌گوید: در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر، دستگاه و ارگان خاصی متولی احداث پایانه نیست با این حال شورای دوره ششم به منظور رفاه شهروندان، پیگیر تملک زمین با همراهی اداره راه و شهرسازی است.

رئیس شورای شهر چادگان می‌افزاید: برای ساماندهی تاکسی درون‌شهری، پیگیر خرید تعدادی ون به نرخ دولتی هستیم تا اقدام به جابه‌جایی مسافران در سطح شهر کنند.

راه‌اندازی تعدادی تاکسی پس از بازگشایی گاراژ قدیمی شهر

محمدمهدی اکبری، رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چادگان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، تصریح می‌کند: به منظور ساماندهی حمل‌ونقل برون‌شهری چادگان، شرکت مسافربری توحید مستقر، یک کانکس در ورودی میدان الله قرار داده شده و قول بازگشایی گاراژ قدیم شهر چادگان را ظرف مدت ۱۵ روز آینده داده است.

وی می‌افزاید: درحال‌حاضر شش دستگاه مینی‌بوس در مسیر چادگان به اصفهان فعالیت دارند و قرار است شرکت توحید پس از بازگشایی گاراژ قدیمی شهر، سه تاکسی برای جابه‌جایی مسافران به مقصد اصفهان فعال کند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چادگان با اشاره به معرفی «سه راهی کمیتک» به عنوان نقطه حادثه‌خیز شهرستان چادگان، خاطرنشان می‌کند: برای اصلاح این نقطه حادثه‌خیز، ضمن تخصیص اعتبار از سوی فرمانداری، طرح مطالعاتی آن در کمیسیون راه‌ها به تصویب رسیده و پیمانکار پروژه انتخاب شده است که براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این نقطه حادثه‌خیز اصلاح خواهد شد.

جانمایی زمینی برای احداث ترمینال شهر چادگان

مهدی محمدی، رئیس اداره راه و شهرسازی چادگان به ایمنا می‌گوید: زمینی به متراژ پنج هزار مترمربع در مسیر چادگان به اصفهان، نزدیک نیروی انتظامی با کاربری حمل‌ونقل برای احداث ترمینال در نظر گرفته شده است.

وی می‌افزاید: پس از قیمت‌گذاری از سوی کارشناس دادگستری، این زمین در قالب اجاره به شرط تمدید به شهرداری برای احداث ترمینال واگذار خواهد شد.

کد خبر 571592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.