مسکوت ماندن یک طرح ۱۶ ساله/ مرگ کارگر در پی رانش زمین

پر بازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "تحقق صددرصدی بودجه ۱۴۰۰ راه اندازی کارخانه پسماند پس از ۱۶ سال"، "اهتزاز پرچم ایران و فلسطین توسط گروه راپل"، "مشکل مهم شهر گل و گلاب"، " رانش زمین؛ مرگ کارگر شهرداری"، " اعتراض شهروندان گوگد به مسکوت ماندن پروژه زیرگذر+پاسخ مسئولان"، "راه اندازی آب‌نمای باغ پرندگان بروجرد"، " نقش پررنگ «رادیو شهر» در حل مشکلات شهری"، " ظرفیت‌های خنجین برای تبدیل به قطب گردشگری استان" و "ارتقای تعاملات اجتماعی در شهر شب"عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

تحقق صددرصدی بودجه ۱۴۰۰/ راه اندازی کارخانه پسماند پس از ۱۶ سال

شهرداری گلپایگان طی ۳۴ ماهه گذشته اقدامات مختلفی در حوزه‌های عمرانی، اجرایی، ترافیکی انجام داده و به‌دنبال راهکارهایی برای افزایش درآمد شهرداری و دستیابی به توسعه پایدار شهری است. در گفت‌وگو با «پیمان شکرزاده» شهردار گلپایگان اهم اقدامات این شهرداری در سال ۱۴۰۰ و اولویت‌های شهرداری در سال جاری بررسی شد.

اهتزاز پرچم ایران و فلسطین توسط گروه راپل

غلامرضا نظری، سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت: به مناسبت روز قدس پرچم ایران و فلسطین به اهتزاز در می‌آید.

راه‌اندازی آب‌نمای باغ پرندگان بروجرد

ایرج بابایی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بروجرد گفت: با هدف ایجاد محیطی شاد و با نشاط برای شهروندان و رفع آلودگی‌های بصری، این سازمان اقدام به پاک‌سازی، تنظیف و رنگ‌آمیزی آب‌نمای محوطه باغ پرندگان کرده است.

نقش پررنگ «رادیو شهر» در حل مشکلات شهری

سیدعلی مرتضی‌نژاد، شهردار سمنان با تقدیر از عملکرد سه ساله رادیو شهر شهرداری سمنان، اظهار کرد: با نقش‌های گسترده «رادیو شهر» می‌توان مدیریت مشکلات شهر را زمینه‌سازی کرد.

اعتراض شهروندان گوگد به مسکوت ماندن پروژه زیرگذر

حسین علی‌محمدی، شهردار گوگد گفت: به دنبال اعتراض شهروندان و به دلیل توافقاتی که در زمان احداث کمربندی انجام شده است، پیگیری الحاق به محدوده انجام شد اما تاکنون بی نتیجه مانده است. قرار شد موضوع در سفر استاندار و معاونت عمرانی به شهرستان گلپایگان مطرح و مجدداً پیگیری شود. طرح زیرگذر شهر گوگد با هدف کاهش بار ترافیکی شهر و جلوگیری از تصادفات، در دستور کار قرار گرفت؛ اما با گذشت ۱۶ سال، هنوز اقدامی برای احداث این زیرگذر انجام نشده است.

مشکل مهم شهر گل و گلاب

طرح‌های شهری، تعیین‌کننده چشم‌انداز آینده و روند توسعه شهر است و نقش مهمی در توسعه پایدار شهر ایفا می‌کند. روند تهیه طرح‌های شهری، ازجمله طرح جامع و تفصیلی در ایران با چالش‌هایی مواجه است که میزان اثرگذاری آن را کاهش می‌دهد و این روند در تمام شهرها قابل بررسی است. در گفت‌وگو با «حسن بخشنده‌امنیه» شهردار کاشان فرایند تهیه طرح جامع و تفصیلی شهر و میزان اثربخشی این طرح‌ها تشریح کرد.

ظرفیت‌های خنجین برای تبدیل به قطب گردشگری استان

محسن آشناور، شهردار خنجین با بیان اینکه شهر خنجین قابلیت تبدیل‌شدن به یکی از قطب‌های گردشگری استان را دارد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه شهر در زمینه‌های گردشگری، کشاورزی، همجواری با استان‌های قم و همدان، احداث ناحیه صنعتی در حریم شهر و استعدادهای جوان و منابع انسانی، این شهر آینده درخشانی دارد.

ارتقای تعاملات اجتماعی در شهر شب

تغییر سبک زندگی و الگوهای کار موجب شده تا نیاز به ایجاد تغییر در زندگی و ایجاد تسهیلاتی برای تفریح و سرگرمی شهروندان در هنگام غروب و شب (خارج از ساعات کار) بیشتر حس شود. به وجود آمدن مفهوم شهر ۲۴ ساعته نیز به تشویق فعالیت‌های گوناگون اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در ساعات بیشتری از شبانه‌روز می‌پردازد.

رانش زمین و مرگ کارگر شهرداری

ضیا فضل‌الله‌پور، سخنگوی شهرداری قائم‌شهر گفت: شهرداری و شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد، ضمن رعایت اصول ایمنی و فنی، تمام لوازم و تجهیزات ایمنی را در اختیار کارگران قرار می‌دهند؛ اما در این حادثه رانش زمین مجاور قابل پیش‌بینی نبود.

کد خبر 571579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.