آمار ابتلا و مرگ کرونایی به کمترین میزان در ۲ سال اخیر رسیده است

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا دوز چهارم واکسیناسیون کرونا را ویژه سالمندان، کارکنان نظام بهداشت و درمان و بیماران خاص دانست و گفت: طی دو هفته اخیر، آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر در کشور و جهان به کمترین میزان طی دو سال اخیر رسیده است و نشانه بهبود وضعیت کرونا به چشم می‌آید.

مسعود مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دوز چهارم واکسن کرونا برای افراد ۸۰ سال به بالا، پرسنل پزشکی یعنی پزشکان، پرستاران و پرسنلی که در خط مقدم خدمات بهداشت و درمان قرار دارند و افراد دارای نقص ایمنی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه هنوز معلوم نیست آیا بقیه افراد هم نیاز به انجام دوز چهارم واکسیناسیون دارند یا خیر، افزود: این خبر خوب را می‌توان اعلام کرد که دبیر سازمان جهانی بهداشت روز گذشته اعلام کرد که کرونا دارد در کل جهان روبه کاهش است، مرگ‌ومیر کرونا در دو هفته اخیر به کمترین میزان تا همین دو سال اخیر رسیده است و به نظر می‌رسد بیماری کرونا در حال کنترل است.

رئیس انجمن متخصصان میکروبیولوژی بالینی و بیماری‌های عفونی ایران وضعیت کرونا در کشور را نیز رو به بهبود دانست و گفت: آمار مبتلایان و مرگ‌ میر در کشور ما نیز بسیار کاهش یافته و در حال حرکت به سوی کنترل بیماری هستیم.

وی درباره کنترل بیماری در جامعه با وجود پوشش بالای دوز اول و دوم، خاطرنشان کرد: وقتی ویروسی در گردش نباشد دیگر خطر آن چنانی برای افراد وجود ندارد باید به سمتی برویم که خطر را به صفر برسانیم.

کد خبر 571481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.