تغییر سیاست‌های کلان استان؛ زمینه‌ساز شکوفایی اصفهان

شهردار فریدون‌شهر گفت: نیاز است با تلاشی جهادگونه، با استناد به اسناد بالادستی همچون سند راهبردی، توجه به گام دوم انقلاب و آمایش سرزمین، پرداختن به عدالت اجتماعی و دوری از تمرکزگرایی، زمینه توسعه پایدار اصفهان فراهم شود.

ابراهیم باتوانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص هفته نکوداشت اصفهان، اظهار کرد: اصفهان، نصف‌جهانی است که شایسته نام و پیشینه‌اش برای آن برنامه‌ریزی نکردیم و همچنان اصرار بر ادامه راهی داریم که زیبنده آینده این شهر نیست.

وی افزود: توسعه پایدار، یعنی استفاده از منابع امروز و رفع احتیاجات نسل حاضر؛ به نحوی که به توانایی‌های نسل‌های آینده لطمه‌ای وارد نشود، اما برنامه‌ریزی نامتناسب و توجه نداشتن سیاست‌گذاران به شهرستان‌های کوچک و کل بدنه استان موجب ایجاد و رشد تشکیلاتی ناهمگون و نامتناسب شده است.

شهردار فریدون‌شهر خاطرنشان کرد: امروز شاهد اصفهانی هستیم که آسمان آبی خود را از دست داده است. آلودگی هوا و آلودگی صوتی، کمبود منابع آبی، تخصیص هزینه‌ها و منابع فراوان برای انتقال آب و انرژی به بهای از بین رفتن زمین‌های کشاورزی، بروز و ظهور مشکلات اجتماعی، ایجاد کمربند فقر، حاشیه‌نشینی، فرونشست زمین و صدها مشکل دیگر گریبانگیر اصفهان شده است.

باتوانی تصریح کرد: امروز باید آسمان آبی و زیبای‌های اصفهان را در عکس‌ها و تصاویر قدیمی با حسرت باورنکردنی دنبال کنیم، به راستی تا کی باید سیاست تمرکزگرایی در استان را شاهد باشیم که در پی آن شهرهای کوچک به روستا شهر تبدیل و همه زیبایی‌های اصفهان یک جا فدای سیاست‌گذاری‌های نادرست می‌شود.

وی اظهار کرد: شایسته است با تشکیل دولت برآمده از مردم که کرامت خود را در برنامه‌ریزی صحیح با مشارکت آحاد مردم، به خصوص نخبگان علمی و مدیران جوان جست‌وجو می‌کند، به تمرکززدایی و برنامه‌ریزی صحیح، علمی و پاسخگو پرداخته شود.

شهردار فریدون‌شهر تاکید کرد: کاهش جمعیت یک شهرستان و افزایش خارج از قاعده جمعیت حوزه دیگر یک مشکل اساسی است؛ درحالی‌که توسعه پایدار در هر منطقه باید با دیدگاهی منطقی و علمی باشد، به نحوی که منافع نسل‌های آینده در معرض تهدید قرار نگیرد.

باتوانی ادامه داد: استفاده از نیروهای تحصیل‌کرده و جوان از یک طرف و به مشارکت طلبیدن نخبگان، آحاد مردم و سالخوردگان و بهره‌گیری از صاحبان اندیشه و قلم از طرف دیگر شرایط بهتری را برای آینده مدیریت شهری رقم خواهد زد.

وی گفت: قطعاً در هیچ دوره‌ای همانند امروز، شهرها در رقابت برای بهبود اوضاع کالبدی و اقتصادی و اجتماعی خود نبوده‌اند؛ چراکه امروز احساس ساختن و پرداختن و خدمت‌کردن بیش از هر زمانی احساس می‌شود و همین حس مشترک موجب شده تا خشکسالی‌ها و نبود آب در مسیر رودخانه‌ها، به خصوص در بستر زاینده‌رود به دغدغه‌ای برای همگان تبدیل شود.

شهردار فریدون‌شهر با بیان اینکه سیاست‌گذاری کلان استان باید تغییر کند، افزود: برای برون‌رفت از مشکلات کنونی نیاز است با تلاشی جهادگونه، با استناد به اسناد بالادستی همچون سند راهبردی، توجه به گام دوم انقلاب و آمایش سرزمین، پرداختن به عدالت اجتماعی و دوری از تمرکز گرایی زمینه توسعه پایدار اصفهان فراهم شود و این مهم ممکن نخواهد بود مگر این‌که چشم‌ها را بشوییم و با دیدگاه دیگری به مسائل نگاه کنیم.

کد خبر 571441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.