۹هزار بازدید کارشناسی از ملک‌های ساختمانی خمین

سرپرست شهرداری خمین با اشاره به انجام ۹هزار بازدید کارشناسی از ملک‌های ساختمانی، گفت: ۶۵پرونده در سال۱۴۰۰ در کمیسیون ماده پنج به منظور افزایش تراکم، تغییر کاربری و موارد دیگر مطرح شده است.

حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۴۱ پروانه ساختمانی برای ملک‌های ساختمانی صادر شده که نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش ۱۵.۴۴ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۳۳ فقره پایان کار به متراژ ۴۳.۷۱۱ مترمربع صادر شده است، افزود: سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۳ عدد گواهی عدم خلاف، ۳۲۰۰ عدد پاسخ استعلام به ادارات برق، آب‌وگاز و ۹ هزار بازدید کارشناسی از ملک‌های ساختمانی انجام شده است.

سرپرست شهرداری خمین خاطرنشان کرد: بازدیدها و کارشناسی‌ها در حین ساخت با هدف ساخت ساختمان بر اساس اصول شهرسازی انجام می‌شود؛ چراکه اگر ساختمانی بدون استحکام و بدون پارکینگ بدون رعایت اصول بهداشتی احداث شود، مشکلات زیادی برای همسایگان، کوچه و شهر ایجاد می‌شود.

احمدی با بیان اینکه ۶۵ پرونده در سال ۱۴۰۰ در کمیسیون ماده پنج جهت افزایش تراکم، تغییر کاربری و سایر مطرح شده است، گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۸۳۸ پرونده در کمیسیون بدوی ماده صد و ۲۵۳ پرونده در کمیسیون تجدید نظر مطرح شده که ۹۰۷ پرونده رأی قطعی گرفتند؛ از این تعداد رأی ۲۵۶ پرونده رأی برائت گرفتند و ۱۰۶۹ رأی به مالکان ابلاغ شد.

وی تأکید کرد: شهروندان هنگام ساختمان‌سازی اصول فنی، معماری و شهرسازی را زیر نظر مهندسان ذی‌صلاح انجام دهند تا شهری ایمن‌تر، زیباتر و مناسب‌تر داشته باشند.

کد خبر 571374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.