ارتباط بین تاثیرگذاری واکسن کرونا و سیستم ایمنی بدن

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان تاثیرگذاری واکسن کرونا تا حد بسیار زیادی به سیستم ایمنی بدن افراد بستگی دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین میزان تأثیرگذاری واکسن کرونا و سیستم ایمنی بدن، مطالعه جدیدی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که میزان تأثیرگذاری واکسن کرونا تا حد زیادی به سیستم ایمنی بدن بستگی دارد؛ به طوری که توانایی واکسن کرونا برای محافظت از افراد دارای نقص ایمنی در برابر بستری شدن در بیمارستان، در سه ماه پس از دریافت آخرین دوز، از ۸۵ به ۵۵ درصد کاهش می‌یابد، این روند برای افرادی که سیستم ایمنی طبیعی دارند کاهشی نیست.

به گفته محققان، سیستم ایمنی بدن از افراد در برابر عوامل بیماری‌زا محافظت می‌کند، زمانی که این سیستم به درستی عمل نکند، خطر ابتلاء به بیماری‌ها افزایش پیدا می‌کند. بنابراین میزان تأثیرگذاری واکسن کرونا به میزان قابل توجهی به قدرت سیستم ایمنی افراد بستگی دارد.

راه‌های متفاوتی برای تقویت سیستم ایمنی و کمک به بدن برای مبارزه با بیماری وجود دارد، یکی از این روش‌ها خواب کافی است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بزرگسالان سالمی که هر شب کمتر از شش ساعت می‌خوابند، بیشتر از افرادی که بیش از شش ساعت می‌خوابند، در معرض ابتلاء به سرماخوردگی قرار دارند.

همچنین پیروی کردن از رژیم غذایی سالم به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک شایانی می‌کند. بنابراین توصیه شده است که از مصرف غذاهای حاوی آنتی‌اکسیدان استفاده کنید؛ زیرا این ماده موجود در غذاهای گیاهی التهاب را کاهش می‌دهد، التهاب ریشه بسیاری از بیماری‌ها مانند آسم، آرتریت، سرطان و آلزایمر است. ورزش کردن نیز خطر ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهد. محققان معتقدند که فعالیت بدنی پس از واکسن زدن می‌تواند میزان آنتی‌بادی تولید شده در بدن را افزایش دهد، پاسخ ایمنی را تقویت کند و اثربخشی واکسن را افزایش دهد.

نتایج این مطالعه در مجله The Lancet Respiratory Medicine منتشر شده است.

کد خبر 571371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.