بسیاری از افراد ممکن است یک‌سال درگیر کرونای طولانی‌مدت شوند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که بسیاری از افراد یک سال پس از ابتلا به کرونا، همچنان درگیر عوارض آن هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور ارزیابی مدت زمان ماندگاری عوارض کرونای طولانی‌مدت، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۳۰۰ نفر که یک سال پیش به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. تقریباً ۵۹.۵ درصد شرکت‌کنندگان در مطالعه اعلام کردند که همچنان درگیر حداقل یکی از عوارض طولانی مدت کرونا هستند.

نتایج ارزیابی‌های انجام شده نشان می‌دهد که از هر ۱۰ فرد شرکت‌کننده در مطالعه، ۶ نفر درگیر حداقل یکی از علائم کرونای طولانی‌مدت شده‌اند. عوارض طولانی مدت کرونا می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت زندگی افراد داشته باشد. بیشترین عوارضی که توسط شرکت‌کنندگان به آن‌ها اشاره شد، شامل خستگی، تنگی نفس و زودرنجی می‌شود.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که شدت بیماری، تأثیر بسیار زیادی بر وجود عوارض طولانی مدت دارد. افرادی که درگیر نوع شدید یا متوسط بیماری کووید -۱۹ شده بودند، بیش از دو برابر بیشتر از افرادی که بدون علامت بوده‌اند، پس از گذشت یک سال همچنان درگیر علائم بیماری بوده‌اند. محققان اعلام کرده‌اند که لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 571370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.