پیشرفت‌های چشمگیر حمل‌ونقل در سراسر جهان

مدیران در سراسر کشورهای جهان، از زمان‌های دور تا به امروز همواره کوشیده‌اند نحوه تردد شهروندان را بهبود ببخشند و از این طریق، شهرهایی با قابلیت دسترسی برای همگان ایجاد کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نحوه عبور و مرور مردم در کره خاکی از زمان پیدایش بشر تا به امروز نقش مهمی در کیفیت زندگی آنان ایفا کرده و حتی در نتیجه تسهیل تردد، در پیشرفت‌های مختلف سهیم بوده است. سیستم‌های حمل‌ونقل شهری از زمان ظهور به طور مداوم در حال تحول بوده و به پیدایش نوع بسیار پیشرفته آن‌ها یعنی خودروهای بدون راننده امروزی منجر شده است. در واقع، همه‌روزه اخباری از نقاط مختلف دنیا به گوش می‌رسد که حاکی از تغییر خدمات حمل‌ونقل و بهبود زیرساخت‌های عمومی برای افزایش رضایتمندی شهروندی است.

پیشرفت‌های چشمگیر حمل‌ونقل در سراسر جهان

طی چند دهه اخیر، بهبود حمل‌ونقل عمومی از اهمیتی به مراتب بیشتر از گذشته در میان مدیران شهری برخوردار شده است؛ چرا که ترویج استفاده از آن‌ها در شهرها، مزایایی نظیر افزایش برابری میان مردم، کاهش انتشار گازهای آلاینده از طریق به حداقل رساندن تردد به وسیله خودروهای شخصی، افزایش امنیت عبور و مرور به ویژه برای افراد آسیب‌پذیر نظیر زنان به هنگام تاریکی شب یا افراد دارای معلولیت‌های مختلف جسمی و ذهنی را در بر داشته است. به همین دلیل، خلاقان در شهرهای مختلف دنیا همواره تلاش کرده‌اند بهبودی سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی را در رأس سایر روش‌های تردد قرار دهند که به نظر می‌رسد در این زمینه نیز، دستاوردهای زیادی را برای شهرها و شهروندان به ارمغان آورده‌اند. در ادامه به معرفی مهم‌ترین تغییراتی پرداخته می‌شود که تاکنون در زمینه حمل‌ونقل عمومی رخ داده و زندگی ساکنان کره خاکی را متحول کرده است.

حمل‌ونقل عمومی بارسلونا، دوستدار افراد نابینا

امروزه بسیاری از افراد دارای معلولیت‌های مختلف جسمی یا ذهنی در خانه‌های خود منزوی شده‌اند و عبور و مرور آن‌ها تنها مستلزم حضور دیگری در کنار این افراد است. در این راستا، اداره حمل‌ونقل عمومی بارسلونا، پایتخت کاتالونیا در اسپانیا، برای افزایش استقلال افراد نابینا و کم‌بینای شهر اقدام به ایجاد یک سیستم هدایت مخصوص کرده است که در نتیجه آن، افراد دارای اختلالات بینایی می‌توانند به برچسب‌هایی برجسته با علائم بریل دسترسی پیدا کنند. این برچسب‌ها حاوی اطلاعات بسیاری در مورد حمل‌ونقل عمومی است که انتخاب مسیر و وسیله‌های نقلیه عمومی را برای افراد نابینا و کم‌بینا تسهیل می‌کند. جالب است بدانید که مدیران بارسلونا در اقدام جدید خود، امکان دسترسی افراد دارای اختلالات بینایی به وسیله‌های نقلیه عمومی را از طریق ابزارهای دیگری نیز مانند مسیریاب‌های لمسی، تگ‌های هوشمند، بلندگوهای نصب شده در ایستگاه‌های اتوبوس‌ها و قطارها و در نهایت، نوشته‌هایی با خط بریل روی دکمه‌های آسانسورها و دستگاه‌های فروش خودکار تسهیل کرده‌اند.

پیشرفت‌های چشمگیر حمل‌ونقل در سراسر جهان

حمل‌ونقل عمومی دوستدار معلول در کرواسی

شهرداری اوسیک، چهارمین شهر پرجمعیت کرواسی، اخیراً از بهبود خدمات حمل‌ونقل عمومی برای افراد معلول خبر داده و مدعی شده است که دسترسی به وسایل نقلیه عمومی، به ویژه تراموا برای این افراد، در آینده نزدیک تحولات چشمگیری را تجربه خواهد کرد. در نتیجه این اقدامات، ۹.۵ کیلومتر از مسیرهای تراموا با بهبود قابل توجهی مواجه خواهد شد، ضمن این‌که قرار است ۲۳ ایستگاه جدید در مسیرهای مختلف وسیله‌های حمل‌ونقل عمومی، تنها مختص افراد معلول ساخته شود. گزارش‌ها حاکی است که اعمال اقدامات جدید دولت کرواسی در راستای بهبود قابلیت دسترسی حمل‌ونقل عمومی در اوسیک هزینه‌ای حدود ۳۵ میلیون یورو را در بر خواهد داشت، که اتحادیه اروپا مسئولیت تأمین ۲۶ میلیون یورو از آن را به عهده گرفته و شهردار اوسیک نیز از پرداخت باقیمانده هزینه مورد نیز خبر داده است.

اقدامات جدید شامل پروژه بزرگی خواهد بود که در آن، ترامواهایی بدون پله، عبور و مرور خود را در شهر آغاز خواهد کرد که در این صورت، افراد سوار بر صندلی‌های چرخ‌دار و سایر شهروندان مبتلا به اختلالات حرکتی، بدون هیچ مانعی می‌توانند از آن‌ها بهره گیرند.

پیشرفت‌های چشمگیر حمل‌ونقل در سراسر جهان

حمل‌ونقل ربنیک، دوستدار افراد سالمند

شهردار ربنیک لهستان در سال ۲۰۲۱ به طور آزمایشی، خط ویژه‌ای را به تردد افراد سالمند شهر برای سفر به مسیرهای پرتردد شهر اختصاص داد تا تردد را برای این افراد، بدون حضور فرد دیگری در کنار خود، تسهیل کند. نتیجه این طرح آزمایشی به حدی رضایت‌بخش بود که شهردار مدعی شد در آینده نزدیک، مسیرهای زیادی را برای عبور و مرور در اختیار افراد پیر قرار خواهد داد تا امکان تردد برای این جوامع آسیب‌پذیر را به سایر نقاط شهر نیز فراهم خواهد آورد.

پیشرفت‌های چشمگیر حمل‌ونقل در سراسر جهان

تحول بی‌سابقه سیستم حمل‌ونقل عمومی وین

گزارش‌ها حاکی است که در حال حاضر تنها حدود ۲۶ درصد از مردم وین، پایتخت اتریش، از روش‌های سبز نظیر خودروهای عمومی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی برای عبور و مرور خود بهره می‌گیرند و در نتیجه، سفر از طریق خودروهای شخصی، به افزایش انتشار کربن و تبعات منفی ناشی از آن منجر شده است. اخیراً شهردار وین مدعی شده است که وضعیت سیستم‌های حمل و نقل عمومی شهر را به طور قابل توجهی بهبود خواهد بخشید تا بر تعداد کاربران این خودروها در پایتخت اتریش بیفزاید و پیامدهای مثبت آن را برای مردم و شهر به ارمغان آورد. در این راستا، بودجه‌ای ۲.۴ میلیارد یورویی در نظر گرفته شده که قرار است برای بهبود شبکه ریلی شهری مورد استفاده قرار گیرد و بازسازی و گسترش ارتباطات موجود و همچنین، خرید قطارهای دوطبقه را در پی داشته باشد.

پیشرفت‌های چشمگیر حمل‌ونقل در سراسر جهان

کد خبر 571350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.