عملیات شبانه برای نجات ۴نفر در ارتفاعات توچال

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از نجات چهار فرد مفقود شده در ارتفاعات توچال خبر داد.

به گزارش ایمنا، «سیدجلال ملکی» اظهار کرد: حوالی ساعت ۲۰:۳۰ شب گذشته در تماس با سامانه ۱۲۵ خبر مفقود شدن چهار نفر در ارتفاعات توچال اعلام شد که در پی آن ستاد فرماندهی گروه امدادونجات مستقر در ایستگاه ۶۴ ولنجک را به محل حادثه اعزام کرد.

وی با اشاره به خاموش بودن تله‌کابین افزود: با همکاری عوامل و مدیریت تله‌کابین توچال آتش‌نشانان سوار بر تله‌کابین شدند تا خود را به نقطه مورد نظر برسانند، اما در میانه مسیر و در تماسی مجدد مشخص شد که افراد مفقود شده در نقطه دیگری بوده و توصیف موقعیت مکانی خود را به اشتباه بیان کرده بودند، در همین حین تله‌کابین با درخواست آتش‌نشانان متوقف شده و آنان با پیاده شدن از تله‌کابین باقی مسیر را با پای پیاده به جست‌وجوی افراد مفقود شده و نزدیک شدن به موقعیت آنان ادامه دادند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان پس از حدود چهار ساعت جست‌وجو با پای پیاده به موقعیت این افراد در محدوده «دره مری» رسیدند، گفت: مفقودشدگان چهار نفر شامل دو مرد حدوداً ۳۵ و ۷۰ ساله و دو خانم ۳۰ تا ۴۰ ساله بودند که در موقعیت بسیار خطرناکی در مجاورت دره قرار داشتند. به طوری‌که امکان سقوط آنان در تاریکی هوا وجود داشت. همزمان بارش تگرگ و سرمای هوای نیز در این منطقه وجود داشت که همین موضوع عملیات آتش‌نشانان را با دشواری‌هایی روبه‌رو کرده بود.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان برای نجات این افراد وارد عمل شدند، تصریح کرد: این افراد دچار آسیب‌دیدگی ناشی از سقوط ارتفاع نشده بودند، اما سرمای هوا و خستگی مشکلاتی را برایشان ایجاد کرده بود. در این شرایط هر چهار نفر با هدایت آتش‌نشانان به ایستگاه پنج توچال منتقل شده و تا صبح در این منطقه حاضر شده و صبح امروز به پایین آمدند. دو تن از آتش‌نشانان نیز برای انجام مراقبت بیشتر و کمک به آنان در کنار این افراد مستقر شدند.

ملکی در همین راستا به شهروندان اظهار کرد: هنگام صعود به ارتفاعات لازم است حتماً از مسیر مشخص و اصلی رفت و آمد انجام شود؛ همچنین بازگشت از کوه و حتی صعود را نباید در ساعات تاریکی انجام داد و افرادی که به کوه می‌روند لازم است که حتماً زمان بازگشت خود را مدیریت کنند تا با تاریکی هوا همزمان نشود.

به گفته وی این عملیات بیش از ۱۳ ساعت به طول انجامید و حوالی ساعت ۹:۳۰ صبح امروز با انتقال چهار فرد مفقود شده به پایین و بازگشت دو آتش‌نشان به ایستگاه خاتمه یافت.

منبع: ایسنا

کد خبر 571318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.