اعلام میزان درآمد حاصل از رمزارزها توسط شهروندان اسپانیایی

طبق گزارش رسانه های محلی، این سازمان تنها به ۵.۳ درصد از تعداد شهروندان اسپانیایی که فعالیت مرتبط با رمزارزها مانند سرمایه‌گذاری داشته اند یا تراکنش‌هایی انجام داده‌اند، هشدار ارسال کرده است.

به گزارش ایمنا، این بدان معناست که تنها به ۲۳۳ هزار سرمایه گذار ۴.۴ میلیونی در مورد وظیفه آنها برای اعلام میزان رمز ارزهایشان با استفاده از مدل‌های مالیات بر درآمد و دارایی هشدار داده شده است. در حالی که این بخش قابل توجهی از کل سرمایه گذاران در کشور را شامل نمی‌شود اما نقطه عطف قابل توجهی برای آژانس است چرا که تعداد این نوع هشدارها را تقریباً ۱۶ برابر افزایش داده است.

دلایل این افزایش به اطلاعاتی مربوط می‌شود که از منابع مختلف در مورد تراکنش‌های رمزارزها به دست می‌آید. به گفته خسوس گاسکون (Jesús Gascón)، رئیس سازمان مالیات اسپانیا، به دلیل افزایش آگاهی شهروندان اسپانیایی از رمزارزها و جابجایی‌های مختلف وجوه مربوط به این ارزها، اطلاعات بیشتری نسبت به سال‌های گذشته وجود دارد.

حتی با وجود همه این‌ها، برخی می‌گویند شهروندان اسپانیایی که یکی از این اخطارها را دریافت می‌کنند، نمی‌دانند چگونه برای اعلام میزان دارایی رمزارزها اقدام کنند. برای این کار، سازمان مالیاتی به صراحت دو بخش ویژه برای اعلام درآمد و ارزش مالیاتی ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. در این باره، انریکه گارسیا، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Taxdown، شرکتی که صورت‌های مالیات بر درآمد آنلاین را پردازش می‌کند، اعلام کرد: بسیاری از مودیان مالیاتی نمی‌دانند چگونه باید این دارایی‌ها را ارائه کنند و یا حتی موظف به ارائه آن هستند یا خیر.

کد خبر 571308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.