علائم کرونا در میان افراد واکسینه شده

علائم کووید-۱۹ در میان افراد واکسینه شده شامل سرفه، آبریزش بینی، خستگی، گلودرد، سردرد، درد عضلانی و تب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود اینکه زمان زیادی از شیوع بیماری کووید -۱۹ در سراسر جهان می‌گذرد، اما هنوز تشخیص دقیق این بیماری و علائم آن دشوار است؛ زیرا علائم آن شبیه به سرماخوردگی است. ویروس کرونا حتی افرادی که به صورت کامل واکسینه شده‌اند را نیز آلوده می‌کند، اگرچه ممکن است شدت بیماری در این افراد کمتر باشد.

آیا ممکن است افراد پس از دریافت واکسن کرونا به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شوند؟

زمانی که افراد پس از دریافت واکسن به ویروس کرونا آلوده شوند، دچار عفونت دستیابی به موفقیت شده‌اند. نتایج یک مطالعه انجام شده در ایالت واشنگتن نشان می‌دهد که از هر پنج هزار نفر، یک نفر بین ۱۷ ژانویه تا ۲۱ آگوست سال ۲۰۲۱ میلادی دچار عفونت دستیابی به موفقیت شده‌است. اگرچه افرادی که به صورت کامل واکسینه شده‌اند ممکن است عفونت دستیابی به موفقیت را تجربه کنند، اما افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، به بیماری‌های خاص مانند سرطان یا ایدز مبتلا هستند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به عفونت مجدد قرار دارند.

چرا تشخیص علائم بیماری کووید -۱۹ مهم است؟

تشخیص علائم بیماری کووید -۱۹ بسیار مهم است؛ زیرا این بیماری از طریق قطرات تنفسی، سرفه و عطسه از فرد بیمار به چندین فرد سالم انتقال پیدا می‌کند. حتی در صورتی که فرد به نوع خفیف بیماری مبتلا شده باشد نیز احتمال انتقال آن به دیگران وجود دارد. بیشتر افراد از بیماری خود مطلع نیستند و ناخواسته باعث انتقال آن به دیگران می‌شوند؛ بنابراین تشخیص علائم بیماری کووید -۱۹ از اهمیت زیادی برخوردار است.

علائم بیماری کووید -۱۹ در میان افراد واکسینه شده چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که علائم بیماری کووید -۱۹ در میان افراد واکسینه شده شامل سرفه، آبریزش بینی، خستگی، گلودرد، سردرد، درد عضلانی و تب می‌شود. سرفه مداوم نشانه بیماری کووید -۱۹ است، آبریزش بینی که بسیار شبیه آلرژی است نیز جز علائم بیماری کووید -۱۹ است. یکی از رایج‌ترین علائم عفونت کووید، خستگی است که هرگز نباید آن را نادیده گرفت. خارش گلو و گلو درد، سردرد خفیف تا شدید، درد عضلانی شدید و گرفتگی عضلات و همچنین تب بالا نشان دهنده حمله ویروس کرونا به بدن است.

علائم اولیه عفونت کرونا چیست؟

متخصصان معتقدند که خستگی یکی از علائم اصلی سویه امیکرون ویروس کرونا است که معمولاً با سرگیجه یا ضعف همراه است و جز علائم اولیه سویه امیکرون در نظر گرفته می‌شود. حتی برخی افراد تا مدت‌ها پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ درگیر خستگی شدید می‌شوند.

آیا بیماری کووید -۱۹ پس از واکسیناسیون شدید است؟

واکسیناسیون از بدن افراد در برابر نوع شدید بیماری ناشی از حمله ویروسی محافظت می‌کند. به گفته متخصصان، با وجود اینکه دریافت واکسن کرونا خطر ابتلاء به عفونت را به صورت کامل از بین نمی‌برد، اما خطر ابتلاء به نوع شدید آن، بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر ناشی از آن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

کد خبر 571190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.