«گلشادوگلنوش» و «طاووس‌نامه» منتشر شد

«گلشاد و گلنوش» نوشته گیتی صفرزاده و «طاووس‌نامه» نوشته مصطفی مشایخی از مجموعه کتاب‌های خندان، راهی بازار کتاب شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کتاب «طاووس‌نامه» (قابوس‌نامه خندان) نوشته مصطفی مشایخی با تصویرگری علیرضا پورحنیفه از مجموعه «کتاب‌های خندان» منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: " «کتاب‌های خندان» نقیضه‌ای است بر کتاب‌های ادبی کهن. نقیضه، شکل طنزآمیز یک کتاب است. در نوشتن نقیضه، سبک نوشتاری و زبان اصلی کتاب حفظ می‌شود، اما محتوای آن به‌روز می‌شود."

تصور کنید نویسنده‌های فارسی‌زبان با آن زبان فارسی سخت بخواهند درباره مسائل و دغدغه‌های ما در این روزگار کتاب بنویسند، حاصلش می‌شود همین «کتاب‌های خندان»؛ کتاب‌هایی که هم می‌خندانند و هم توجه ما را به گنجینه ادبی گذشتگانمان جلب می‌کنند.

کتاب «طاووس‌نامه» نقضیه‌ای است بر «قابوس‌نامه». در کتاب «قابوس‌نامه»، «قابوس‌ابن‌وشمگیر» پسرش را نصیحت می‌کند که این کار را بکن و آن کار را نکن، اما در کتاب «طاووس‌نامه»، مصطفی مشایخی نویسنده کتاب، نصیحت را با خنده مخلوط کرده و معجون طنزآمیزی ساخته که خواندنش برای هر خواننده جذاب و البته جالب است.

«طاووس‌نامه» را حتی می‌توان به عنوان مکمل در باشگاه‌های بدن‌سازی و عقل‌سازی به کار گرفت. از قدیم گفته‌اند: عقل سالم در بدن سالم است. فقط مواظب باشید موقع خواندن کتاب کسی از پشت‌سر نیاید و بگوید: «داداش داری اشتباه می‌زنی!»

کتاب دیگر منتشر شده از مجموعه «کتاب‌های خندان»، «گلشاد و گلنوش» (کلیله و دمنه خندان) نوشته گیتی صفرزاده با تصویرگری علیرضا پورحنیفه است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: "کتاب «گلشاد و گلنوش» نقیضه‌ای است بر کتاب «کلیله و دمنه». «کلیله و دمنه» نام دو شغال است که سر ماجرایی باهم اختلاف‌نظر جزئی دارند و همین باعث می‌شود که کلی داستان در داستان برای ما بگویند. اما در کتاب «گلشاد و گلنوش» شغال‌های قصه تبدیل به مادربزرگ و نوه شده‌اند و ماجراها و داستان‌هایشان هم مربوط به روزگار امروز شده. "

نویسنده کتاب، گیتی‌صفرزاده از طنزنویسان قدیمی و صاحب سبک است که مدت‌ها در مجلات «گل‌آقا» برای بچه‌ها و بزرگترها طنز نوشته است. خواندن ماجراهای طنزآمیز «گلشاد و گلنوش» از قلم این نویسنده، باعث انبساط خاطر خواهد شد.

هر کدام از این کتاب‌ها در ۶۴ صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه و قیمت ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان در انتشارات مدرسه عرضه شده است.

کد خبر 571073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.