باشگاه مشتریان چیست و چرا باید راه اندازی شود

امروزه افراد جامعه به دنبال سازمان‌ها یا فروشگاه‌هایی می‌گردند که خدماتی خوب و قابل قبول به نسبت هزینه‌ای که دریافت می‌کنند، ارائه دهند.

مشتری وقتی با فروشگاه شما آشنا می‌شود و متوجه برتری شما نسبت به سایر فروشگاه‌ها می‌شود، به مرور به یک مشتری ثابت تبدیل خواهد شد. اما این مشتری ثابت ممکن است پس از مدتی، مرکزی دیگر را برای خریدهای خود انتخاب کند. در این لحظه است که شما که دارای کسب و کار هستید باید با هوش اقتصادی خود و با استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان مشتری ثابت را به مشتری وفادار تبدیل کنید، و با انتقال حس سپاس گزاری به مشتری از خرید و اعتماد، از شما باعث می‌شوید فرد بیش‌تر ترغیب به خرید شود و در نهایت فروش و سود شما در بلند مدت چندین برابر می‌شود.

چرا باید نرم افزار باشگاه مشتریان برای کسب و کارها خریداری شود؟

یکی از مسائلی که از نظر روان شناسی ثابت شده است این است که، شما زمانیکه اعتماد شخص را به عنوان مشتری جلب می‌کنید و در مقابل خرید، خدماتی مفید در اختیار فرد قرار می‌دهید، با این کار این فرصت را برای خود فراهم کرده‌اید که علاوه بر محصولات خود چیزهای دیگری را هم به فرد بفروشید. نرم افزار باشگاه مشتریان یکی از بهترین فرصت‌ها برای شناسایی مشتریان وفادار است که شما از این طریق می‌توانید بازاری جدید برای خود راه اندازی کنید و حجم فروش خود را چندین برابر کنید. در اکثر شغل‌های آزاد موفقیت کسب و کار شما تنها به مشتری بستگی دارد. اگر بتوانید این عامل را همیشگی کنید می‌توانید در بین رقبای خود نیز پیروز میدان شوید. سیستم کاربردی باشگاه مشتریان همانطور که گفته شد حس ارزشمندی را به مشتری القا می‌کند و شما برای برند سازی دیگر نیاز نیست هزینه‌هایی گزاف به شرکت‌های تبلیغاتی پرداخت کنید زیرا شما شناخته شده هستید و بازار هدف شما با این نرم افزار مشخص می‌شود و کار شما نیز بسیار آسان‌تر خواهد شد.

مزایای باشگاه مشتریان چیست؟

تا اینجای کار متوجه شدیم که باشگاه مشتریان به دنبال دستیابی به چه موضوعی است و برخی از فایده های این نرم افزار کاربردی را توضیح دادیم در ادامه به سایر مزایای این سرویس می‌پردازیم که عبارتند از:

  • سود دهی بالا میزان اعتماد مشتری به شما در طی زمان باعث می‌شود، فرد میل به خرید بیشتر داشته باشد و این مسئله تأثیری مستقیم بر روی سودهی شما خواهد داشت.
  • کسب اطلاعات با ارزش با داشتن سامانه‌ی باشگاه مشتریان، هر مشتری پروفایل و ناحیه‌ی کاربری مخصوص به خود را دارد.

در این قسمت شما با درخواست از مشتری برای پر کردن اطلاعات می‌توانید سلیقه‌ی مشتری را به دست آورید و بتوانید تجربه‌ی خرید مشتری را در فروشگاهتان بهبود بخشید و فرد را به شکل کاملاً هدفمند به سمت وسایل مورد نیازش ترغیب کنید. همچنین شما با دانستن سلیقه و خط فکری مشتریان خود می‌توانید کمپین‌هایی طراحی کنید که مناسب مشتریان ثابت شماست که این کار باعث می‌شود حداکثر استقبال از آن کمپین صورت گیرد و شما به موفقیت بیشتری برسید.

  • بازاریابی یک سطحی یا تبلیغات دهان به دهان یکی دیگر از امکانات جذاب سامانه‌ی باشگاه مشتریان این است که، شما به مشتری همیشگی خود در مقابل جذب افراد به فروشگاه شما خدماتی را ارائه می‌دهید.

این خدمات شامل هدیه دادن به مشتری، دادن اشانتیون یا خرید رایگان است که باعث می‌شود شما بدون تلاش زیادی جامعه‌ی هدف خود را گسترش دهید. سیستم ریفرال گیری در دنیا یکی از امکانات جذاب باشگاه‌های مشتریان به حساب می‌آید و طرفداران زیادی دارد.

  • درگیری عواطف مشتری باشگاه مشتریان باعث می‌شود رابطه‌ی مشتری و فروشنده کمی صمیمانه‌تر شود و مشتری متوجه این موضوع شود که می‌تواند انتقادات و پیشنهادات خود را به راحتی در سامانه ثبت کند و فروشگاه پاسخ گوی فرد هستند و این حس را به وجود می‌آورد که اگر در خرید خود به مشکلی برخورد کرد به شکیبایی بیش‌تری به شما مراجعه کند و از خرید خود راضی باشد.
  • امکان صدور و چاپ کارت مغناطیسی
  • عدم حساسیت مشتری نسبت به قیمت یکی از مهم‌ترین مزایای این سرویس هوشمند این است که، شما با جلب اعتماد مشتری حتی اگر قیمت‌های خود را کمی بالاتر از رقیبان خود نیز قیمت گذاری کنید، فرد بازهم به خرید از شما ادامه می‌دهد زیرا تجربه‌ای مثبت از خرید کردن از فروشگاه شما دارد. با نگاه کردن به برندهای بسیار معروف متوجه این موضوع خواهید شد.

اکثر برندها قیمت‌های بسیار بالایی برای محصولات خود در نظر می‌گیرند اما چون کاربر تجربه‌ای جذاب از استفاده‌ی محصولات آن برند داشته است بازهم با وجود قیمت بالای محصولاتش به خرید خود ادامه می‌دهد.

  • کنترل و مدیریت بهتر زمانیکه شما از سامانه‌ی باشگاه مشتریان استفاده می‌کنید، به صورت تقریبی آمار در خواست‌های مشتریان خود را دارید و در هنگام خرید برای فروشگاه می‌دانید چه وسایلی را بیشتر خریداری کنید که همیشه در انبار موجود باشند که مشتری دست خالی از فروشگاه شما بیرون نرود و همیشه موجود انبار شما تکمیل باشد. برنامه‌ریزی دقیق برای خرید باعث سود دهی بیشتر و جلوگیری از خریدهای غیر ضروری می‌شود که میزان کارایی و صرفه‌جویی را به اکثر می‌رساند.

باشگاه مشتریان چیست و چرا باید راه اندازی شود

چه زمانی باید اقدام به راه اندازی سیستم باشگاه مشتریان کرد؟

این سیستم و پلتفرم مخصوص به زمان یا فصل خاصی نیست شما بعد از راه اندازی سیستم‌های تعاملی فروشگاه خود باید به فکر ایجاد باشگاه مشتریان باشید تا بتوانید تعاملات بیشتری انجام دهید از این طریق فروشگاه یا سازمان شما به یک بلوغ فکری در رابطه با مشتریان درجه یک خود می‌رسد که باعث می‌شود شما با صرف هزینه‌ای معقول به راهکاری ساده برای جذب مشتری برسید.

نتیجه‌گیری

طبق مطالعات انجام شده بیش از ۶۰ درصد کسب و کارهایی که از نرم افزارهای باشگاه مشتریان استفاده کرده‌اند در مدت زمانی یک ساله فروششان ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است. و این سیستم راهکار مناسبی برای تمامی کسب و کارهایی است که به دنبال توسعه و رونق بیشتر هستند.

منبع: narmafzaran.com

کد خبر 571046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.