طرح توسعه فضای سبز با مشارکت دانش‌آموزان

سرپرست اداره سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تربت‌حیدریه گفت: اراِئه آموزش‌های طبیعت‌شناسی، آشنایی کودکان و نوجوانان با فضای سبز شهری، آشنا شدن با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران شهرداری و علاقه‌مندکردن کودکان برای حفظ و حراست از محیط‌زیست، جزو اهداف طرح توسعه فضای سبز است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آموزش کودکان در سنین پایین نقش بسزایی در توسعه پایدار شهر دارد. یکی از مؤلفه‌های اساسی در دستیابی به توسعه پایدار، محیط‌زیست است. امروزه شهرها با چالش‌های محیط‌زیستی زیادی به خصوص در حوزه فضای سبز مواجه هستند و نگهداشت و حفظ محیط شهر، نیازمند آموزش نسل جوان است. پس از دو سال تعطیلی مدارس و حضور دوباره دانش‌آموزان، شهرداری تربت‌حیدریه از این فرصت برای آموزش محصلان استفاده کرده و طرحی را برای آموزش و آشنایی بیشتر شهروندان در دستور کار قرار داده است.

«سارا امینیان» اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه میان شهرداری و آموزش‌وپرورش تربت‌حیدریه و همزمان با بازگشایی مدارس، طرح توسعه فضای سبز شهری در قالب کاشت سبزیجات و اجرای عملیات نشای تابستانی در بوستان‌های شهرستان آغاز شد.

وی افزود: در قالب طرح یاد شده تاکنون در ۸۰۰ مترمربع از فضای بوستان‌های شهرستان توسط ۴۲۰ نفر دانش‌آموز، کاشت بذر سبزی و نشای تابستانی انجام شده است و این طرح همچنان ادامه دارد.

سرپرست اداره سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری تربت‌حیدریه خاطرنشان کرد: اراِئه آموزش‌های طبیعت‌شناسی، آشنایی کودکان و نوجوانان با فضای سبز شهری، آشنا شدن با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران شهرداری، علاقه‌مندکردن آن‌ها نسبت به حفظ و حراست از محیط‌زیست و آموزش عکاسی با تلفن همراه با محوریت محیط‌زیست گیاهی و جانوری، از دیگر اهداف جانبی طرح است.

کد خبر 570989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.