کلاهبرداری به بهانه برنده‌ شدن در شبکه استانی صداوسیما

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از دستگیری فردی که در پیام‌رسان واتساپ با تماس صوتی به بهانه اهدای جایزه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی، اظهار کرد: در پی شکایت شهروندی مبنی بر اینکه با هدف دریافت جایزه نقدی مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز برداشت شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در خصوص این حادثه اظهار کرد طی تماس صوتی در واتس‌اپ شخصی ناشناس وی را برنده شبکه استانی صدا و سیما معرفی کرد و پس از جلب اعتماد و دریافت شماره کارت به بهانه ارسال شناسه واریز، کد پیامک شده را دریافت و کل موجودی حساب که مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال بوده را برداشت کرده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم با دریافت اطلاعات کارت بانکی و انجام خرید اینترنتی در واقع رمز دوم یک بار مصرف که بانک برای شاکی ارسال کرده است را از وی دریافت کرده است، ادامه داد: در نهایت کارشناسان با انجام اقدامات تخصصی و فنی موفق به شناسایی فرد کلاهبردار شدند.

وی خاطرنشان کرد: مجرمان سایبری با سوءاستفاده از نام و لوگوی سازمان‌ها با ایجاد حساب کاربری جعلی در شبکه‌های اجتماعی منتسب به سازمان‌ها به خصوص صدا و سیما و ارتباطات سیار، اعتماد شهروندان را جلب و با طرح پیشنهادات اغواکننده آنها را ترغیب به اعلام اطلاعات کارت بانکی جهت دریافت جوایز نقدی و سپس دریافت رمز دوم یک بار مصرف جهت برداشت از حساب می‌کنند.

کد خبر 570868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.