نمایشگاه قرآن و عترت نقشه راه کشور است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: پس از سه سال وقفه، قرن و سال جدید با برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت آغاز می‌شود که امیدواریم این نمایشگاه نقشه راهی برای امور مختلف در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا مرتضوی عصر امروز _دوشنبه، پنجم اردیبهشت‌ماه_ در آئین افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، اظهار کرد: ۱۴۰ مؤسسه، تشکل و نهاد فعال در حوزه قرآن و عترت در این نمایشگاه حضور دارند که شامل فعالان حوزه قرآنی در امور نشر، خطاطی، قصه‌ها و تئاتر قرآنی و آستان قدس رضوی است.

وی افزود: پس از سه سال وقفه، قرن و سال جدید با برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت آغاز می‌شود که امیدواریم این نمایشگاه نقشه راهی برای امور کشور باشد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: فعالان قرآنی از چهار استان کشور در هفدهمین نمایشگاه قرآن و عترت که با رویکرد جوانان و نوجوانان برگزار شده است، حضور دارند.

وی ادامه داد: بیش از پنج هزار متر مربع فضای نمایشگاهی در اختیار اعضای حاضر در نمایشگاه قرآن و عترت قرار گرفته است و نمایشگاه به مدت شش روز از امروز تا دهم اردیبهشت ماه از ساعت چهار بعد از ظهر تا ۱۰ شب برای بازدیدکنندگان فعال است.

انجام فعالیت‌های قرآنی از تأکیدات شورای ششم است

حجت الاسلام منوچهر مهروی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم، اظهار کرد: یکی از معضلات جامعه امروزی نداشتن آرامش است و قرآن کریم بهترین یاری‌دهنده برای ایجاد آرامش در جامعه است، لذا اگر به دنبال آرامش هستیم باید جامعه قرآنی و فاصله با این کتاب آسمانی کم شود.

وی افزود: یکی از تأکیدات شورای ششم فعالیت‌های فرهنگی و به ویژه فعالیت‌های قرآنی بوده است که یکی از مصادیق آن هم‌افزایی در برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت بوده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: می‌توان با هم‌افزایی و همکاری نهادهای متولی به امور قرآنی توجه بیشتری داشت.

اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه قرآنی توسط شهرداری

مجتبی شاهمرادی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی اصفهان در سخنانی، اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ برنامه قرآنی توسط شهرداری اصفهان در ماه مبارک رمضان اجرایی شد.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در نمایشگاه قرآن و عترت با همکاری مؤسسات قرآنی مشارکت داشته است، اظهار امیدواری کرد: فضای عمومی شهر اصفهان قرآنی شود و شاهد همدلی بیشتر در بین مردم باشیم.

کد خبر 570863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.