گرامیداشت سالروز درگذشت آیت‌الله امینی در رادیو ایران

ویژه‌برنامه «امین انقلاب» رادیو ایران، در سالروز درگذشت آیت‌الله ابراهیم امینی‌نجف‌آبادی، مروری بر زندگی این عالم بزرگ خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ویژه‌برنامه «امین انقلاب» رادیو ایران، در سالروز درگذشت آیت‌الله ابراهیم امینی‌نجف‌آبادی، مروری بر زندگی این عالم بزرگ خواهد داشت. در این برنامه، آیت‌الله استادی و حجت‌الاسلام میرلوحی به مرور زندگی و فعالیت این روحانی گران‌قدر می‌پردازند.

آیت‌الله ابراهیم امینی‌نجف‌آبادی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری و نایب رئیس سابق این مجلس، پنجم اردیبهشت ۱۳۹۹ دار فانی را وداع گفت.

فعالیت‌های علمی و فرهنگی آیت‌الله امینی فراوان است‌؛ از جمله می‌توان به سفرهای تبلیغی او در مناطق مختلف کشور اشاره کرد. همچنین فعالیت‌های مهم سیاسی آیت‌الله امینی از سال ۱۳۴۱ با شرکت در جلسه‌ای سرّی که مفاد آن اصلاح حوزه علمیه قم‌، تبلیغ اسلام‌، امر به معروف و نهی از منکر و اجرای احکام سیاسی‌، اجتماعی و اقتصادی اسلام بود، آغاز شد.

آیت‌الله ابراهیم امینی متولد ۱۳۰۴ شمسی بود. وی نایب رئیس اسبق مجلس خبرگان رهبری، عضو برجسته جامعه مدرسین قم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام جمعه قم تا سال ۱۳۸۴ و از شاگردان برجسته آیت‌الله بروجردی، امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی بود.

وی همچنین عضو شورای بازنگری قانون اساسی بود و در اوایل انقلاب به عنوان نماینده امام خمینی (ره) به شهرهای نهاوند، هرمزگان، مازندران، همدان و ملایر رفت.

آن مرحوم در سال ۱۳۵۸ با مأموریت از طرف امام خمینی (ره) به ترکمن‌صحرا رفت و به اختلافی که بین مردم و مالکان و اربابان توسط گروهک منافقین ایجاد شده بود، پایان داد.

عضویت در شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، امامت جمعه شهر قم از دیگر مسئولیت‌های او به‌شمار می‌آید.

«امین انقلاب» به تهیه‌کنندگی احمد یوسفی و اجرای احسان همتی، دوشنبه پنجم اردیبهشت‌ماه، ساعت ۲۲:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

کد خبر 570811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.