ضرورت افزایش توجه مدیران شهری به معلولین

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه معلولان در سطح شهر با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، گفت: مدیران شهری یزد توجه به نیازهای معلولان را افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با جمعی از مدیران شهری یزد با بیان اینکه معمولان ا نزد خداوند متعال از بندگان مقرب هستند، اظهار کرد: خوشبختانه معلولان توانمند از عهده امور خود بر می‌آیند و مزاحمتی برای زندگی دیگران ندارند.

وی افزود: زندگی اصلی و ابدی در جهان آخرت است و هر چه در این دنیا فکر و نیت و عمل خیر داشته باشید، در آن دنیا نتیجه آن را خواهید گرفت بنابراین امیدوار و صبور و شاداب باشید.

امام جمعه یزد ضمن قدردانی از مسئولان بهزیستی بر لزوم جدیت بیشتر برای برنامه‌ریزی به منظور رفاه بیشتر معلولان تاکید کرد و گفت: به طور ویژه باید به معلولانی که فعالیت اجتماعی، ورزشی و فرهنگی دارند، رسیدگی شود.

ناصری تاکید کرد: بی‌شک خدمت به معلولان چندین برابر خدمت به مردم عادی اجر و ثواب دارد و دقت داشته باشید که اینها بندگان خوب خدا هستند و باید نسبت به رسیدگی به آنها اهتمام جدی داشته باشیم.

امام جمعه یزد با اشاره به آمار بالای معلولان در استان یزد خطاب به مسئولان امر تصریح کرد: لازم است در حوزه پیشگیری تلاش جدی داشته باشید و مشاوره‌های پیشگیرانه از تولد نوزادان معلول را از قبل از ازدواج را انجام دهید.

ناصری همچنین با اشاره به اهمیت اشتغال معلولان اظهار کرد: راه‌اندازی صنعت پوشاک در استان یزد می‌تواند برای معلولان مؤثر باشد، زیرا کار سنگینی نیست و با برخی آموزش‌ها می‌توان ضمن تولید، به درآمدهای خوبی نیز دست یافت.

وی همچنین از دولت، مردم و خیران خواست توجه بیشتری به معلولان و مشکلات آنها در تمام زمینه‌ها داشته باشند.

به گزارش ایمنا، در حال حاضر ۲۹ هزار و ۹۴۴ فرد معلول و ۳۷ هزار و ۵۰۰ نوع معلولیت در استان یزد شناسایی شده‌اند که ۸۰۰ نفر به دلیل مشکلات ژنتیکی، دو معلولیتی یا سه معلولیتی هستند.

کد خبر 570799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.