عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۵ اردیبهشت

در این بسته خبری در مورد اپ استور اپل در حال حذف اپلیکیشن‌های قدیمی است، بررسی کامل مشخصات گوشی گلکسی A53 5G سامسونگ آموزش نحوه افزایش سرعت گوشی گلکسی S22 سامسونگ و بهبود عملکرد آن، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

۲۰۹ میلیون مشترک خطوط همراه در کشور

همراه اول ۱۰۵ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۱۲۴ خط به مشترکان خود واگذار کرده که از این تعداد ۷۴ میلیون و ۵۲۵ هزار و ۶۰۹ خط اکنون فعال هستند.

جمع خطوط واگذار شده همراه در کشور اکنون به حدود ۲۰۹ میلیون مشترک رسیده که از این تعداد حدود ۱۴۰ میلیون خط فعال هستند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور در فصلنامه آماری، به انتشار جزئیاتی از شاخص‌های آماری بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سه ماه چهارم ۱۴۰۰ پرداخته و آخرین اطلاعات در این حوزه را با عموم مردم به اشتراک گذاشته است.

بر اساس این گزارش تعداد اشتراک‌های تلفن ثابت اکنون به ۳۸ میلیون و ۸۳۸ هزار و ۹۳۷ خط منصوبه رسیده که از این تعداد بیش از ۲۹ میلیون از خطوط دایر هستند. اکنون ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور ۳۴.۹۶ بوده و در یک قدمی ۳۵ درصد ایستاده است.

اپ استور اپل در حال حذف اپلیکیشن‌های قدیمی است

اپل تصمیم گرفته است تا اپلیکیشن‌هایی که دیگر آپدیت دریافت نمی‌کنند را از اپ استور حذف کند. این شرکت به تمامی توسعه‌دهندگان برنامه‌ها و بازی‌ها ایمیلی ارسال کرده و هشدار داده که تا ۳۰ روز آینده اگر آپدیتی برای اپ خود منتشر نکنند، از اپ استور حذف خواهند شد. اگرچه این اپ‌های قدیمی از اپ استور حذف خواهند شد، ولی کاربرانی که قبلاً آن‌ها را دانلود کرده‌اند می‌توانند به استفاده از اپلیکیشن‌های حذف شده ادامه دهند.

بسیاری از توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها ابراز نگرانی کرده‌اند و چرا که برای مثال توسعه‌دهنده‌ی بازی Motivoto در توئیتر نوشته که اگرچه این بازی از مارس ۲۰۱۹ آپدیت نشده، اما هیچ مشکلی برای اجرا ندارد و کاربران همچنان آن را دانلود می‌کنند. حتی توسعه‌دهنده کیبورد FlickType که برای اپل واچ ارائه شده است، اعلام کرده که اپل نسخه نسخه‌ای از این اپلیکیشن که برای افراد دارای مشکلات بینایی ارائه شده از اپ استور حذف کرده زیرا طی دو سال گذشته آپدیت دریافت نکرده است.

او خاطرنشان کرده این در حالی است که اپلیکیشنی مانند pocket god با وجود اینکه از سال ۲۰۱۵ هیچ آپدیتی دریافت نکرده، اما همچنان در اپ استور دیده می‌شود. در کنار این دو نفر، از تعدادی از توسعه‌دهنگان هم به حذف اپ‌ها و بازی‌های قدیمی به دلیل عدم دریافت آپدیت اشاره کرده‌اند. این افراد می‌گویند که وقت کافی برای آپدیت اپلیکیشن‌ها در محدوده‌ی زمانی ارائه شده توسط اپل نداشته‌اند.

گوگل اسم رمز مورد استفاده برای سیستم‌عامل اندروید ۱۴ را اعلام کرد

انتشار شایعات پیرامون اندروید ۱۳ از مدت‌ها قبل آغاز شده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها کنفرانس گوگل I/O 2022 از روز چهارشنبه ۱۱ مه (۲۱ اردیبهشت ماه) آغاز شده و ضمن برگزاری این مراسم احتمالاً شاهد رونمایی رسمی از ورژن جدید سیستم‌عامل موبایلی شرکت گوگل خواهیم بود. گوگل برای اندروید ۱۳ از اسم رمز داخلی تیرامیسو (Tiramisu) استفاده می‌کند.

غول جستجوگر برای نامگذاری هریک از نسخه‌های اندروید از اسامی دسرهای مختلف استفاده کرده و این رویه از زمان معرفی اندروید ۱.۵ در آوریل سال ۲۰۰۹ همواره اجرا شده است. جهت یادآوری بایستی خاطرنشان کرد که اندروید ۱.۵ با اسم رمز کیک فنجانی (Cupcake) منتشر شد.

در ادامه نیز گوگل همین رویه را دنبال کرد و نسخه بعدی اندروید در ۱۵ سپتامبر ۲۰۰۹ (۲۴ شهریور ماه ۱۳۸۸) با اسم رمز دونات (Donut) منتشر شد. تا زمان معرفی اندروید ۱۰، گوگل همواره به‌ترتیب حروف الفبا نام یک دسر را به ورژن‌های جدید اندروید اختصاص می‌داد و این واژه به‌عنوان نام رسمی اندروید طی همان سال در نظر گرفته می‌شد. یادآوری این اسامی احتمالاً حسی نوستالژیک را به کاربران القا خواهد کرد.

اپل با انتشار iOS 16، به پشتیبانی نرم افزاری از کدام آیفون‌ها پایان می‌دهد؟

اپل به پشتیبانی بلندمدت از گوشی‌هایش معروف است و آیفون‌ها تا سال‌های سال نسخه‌های جدید iOS را دریافت می‌کنند، اما با انتشار نسخه‌های جدید سیستم عامل اپل، معمولاً چندین آیفون از دریافت آن محروم می‌مانند. حالا که به زمان معرفی iOS 16 نزدیک شده‌ایم، اپل به پشتیبانی نرم افزاری از کدام آیفون‌ها خاتمه می‌دهد؟

بنا بر اخبار منتشر شده، ظاهراً زمان آن فرا رسیده که آیفون 6s ،6s پلاس و نسل اول آیفون SE با پشتیبانی نرم‌افزاری کمپانی اپل خداحافظی کنند. این پیش‌بینی با توجه به اینکه مدل‌های مذکور با iOS 9 عرضه شدند و تا iOS 15 مورد پشتیبانی قرار گرفتند، چندان دور از ذهن هم نیست.

به کاربران iOS 16 امکان می‌دهد تا از ویجت‌های تعاملی بزرگ استفاده کنند. همچنین در اخبار به ویژگی دیگری به اسم Quick Actions اشاره شده و به واسطه آن می‌توان از لاک اسکرین به اپلیکیشن‌ها و نوتیفیکیشن آن‌ها دسترسی داشت.

AMD تراشه X670 خود را با طراحی چیپلت دو تراشه‌ای تولید می‌کند

به نظر می‌رسد که دیگر AMD نه تنها از طراحی چیپلت برای پردازنده‌های مرکزی و گرافیکی خود استفاده می‌کند، بلکه در حال حاضر قصد دارد از این فناوری در چیپست‌هایی که پلتفرم مادربرد نسل بعدی AM5 X670 را تأمین می‌کنند، نیز از همین فناوری چیپلت به صورت دو تراشه‌ای استفاده کند.

Tomshardware در طی یک گزارش توانسته از طریق Asmedia تأیید کند که AMD چیپست X670 را برای تأمین قدرت مادربردهای رده بالای AM5 تولید خواهد کرد. در این گزارش آمده است که چیپست X670 از طراحی دو تراشه‌ای یا همان چیپلت بهره می‌برد که سال گذشته شایعه شده بود. البته طراحی چیپلت فقط برای قسمت بالای X۶۷۰ قابل اجرا خواهد بود، در حالی که تراشه‌های اصلی، مانند B650 و A620، همچنان از طراحی تک تراشه‌ای استفاده می‌کنند. همچنین طبق گزارش ChinaTimes، چیپست‌های جدید AMD بر مبنای فرآیند شش نانومتری TSMC ساخته خواهند شد.

بررسی کامل مشخصات گوشی گلکسی A53 5G سامسونگ

سری گلکسی A5x گوشی‌های میان رده پرطرفداری هستند. در اینجا قصد داریم به معرفی A53 5G بپردازیم.

سال گذشته، گلکسی A52 5G به قدری خوب بود که توصیه کردن گلکسی A72 گران‌تر که در کنار آن عرضه شد، تا حدودی اشتباه به نظر می‌رسید.

گلکسی A53 5G به طور رسمی در ۱۷ مارس (۲۶ اسفند ۱۴۰۰) معرفی شد. قرار بود این گوشی جانشین خوبی برای نمونه‌های سال گذشته باشد. خیلی خلاصه باید بگوییم که A53 5G نسبت به A52 5G ارتقا زیادی پیدا کرده و یک گوشی عالی برای محدوده قیمتی خود است.

شرکت سامسونگ گوشی جدید را با یک چیپست جدید و چند ارتقا دیگر مانند باتری بزرگ‌تر، نرخ تازه سازی بالاتر صفحه نمایش و طراحی تغییر یافته، ارائه کرده است. البته به نظر می‌رسد تراشه جدید به بهبود سیستم دوربین هم کمک زیادی می‌کند.

آموزش نحوه افزایش سرعت گوشی گلکسی S22 سامسونگ و بهبود عملکرد آن

اگر شما هم از طرفداران گوشی‌های سامسونگ هستید و به تازگی مدل گلکسی S22 را تهیه کرده‌اید، این موضوع مناسب شما است. در این مطلب با آموزش نحوه افزایش سرعت گوشی گلکسی S22 سامسونگ و بهبود عملکرد آن همراه شما هستیم تا بتوانید به راحتی سرعت واقعی سخت افزار خود را به کار بگیرید. در ادامه با مراحل این آموزش همراه ما باشید.

سری «گلکسی S22 سامسونگ» (Samsung Galaxy S22) به دلایل زیادی بعد از عرضه خبرساز شد و یکی از دلایل آن GOS (سرویس بهینه سازی بازی) بود که به گوشی کمک می‌کرد تا بازی‌ها را به گونه‌ای بهینه کند که شارژ باتری شما خالی نشده یا گرمای بیش از حد گوشی باعث Overheat نشود. با این حال، بعد از مدت کوتاهی مشخص شد که این ویژگی GOS در واقع عملکرد گوشی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، در حالی که برنامه‌های بنچمارک و سایر برنامه‌ها زمان اجرای بازی به خوبی کار می‌کردند که این امر منجر به حذف چندین برنامه سامسونگ از برنامه Geekbench شد.

کد خبر 570797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.