۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
پسماندها را به افراد غیرمجاز ندهید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: شهروندان از تحویل پسماندها به افراد غیرمجاز خودداری کنند و پسماندهای تفکیک شده را به ایستگاه‌های ثابت و سیار تحویل دهند.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری اصفهان جزو اولین کلان‌شهرهای کشور است که موضوع "تفکیک از مبدا" در آن آغاز شده است و با ارائه آموزش‌ها و فرهنگ‌سازی‌هایی که تاکنون انجام شده است، همکاری خوبی را از طرف مردم شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه موضوع تفکیک از مبدا جزو موضوعات مهم محیط زیستی است، تصریح کرد: در دو سال گذشته شاهد ایجاد انبارها و مراکز غیرمجاز خرید و فروش ضایعات بازیافتی توسط بعضی از افراد هستیم که باعث شده است چرخه‌ای نامطلوب در حوزه پردازش صحیح پسماند به‌وجود آید که هم از لحاظ زیست‌محیطی و هم بهداشتی اثرات نامطلوبی بر جامعه خواهد گذاشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه در حوزه تفکیک پسماند از مبدا اقدامات زیرساختی و مناسبی مانند ایستگاه‌های بازیافت و طرح جمع‌آوری هفتگی از درب منازل توسط شهرداری اصفهان ایجاد شده است، از شهروندان درخواست می‌شود با عوامل مجاز تحویل پسماند خشک همکاری لازم را داشته باشند و از تحویل پسماندهای خشک به مراکز غیرمجاز خودداری کنند.

وی با بیان اینکه از نظرات سازنده شهروندان در راستای ارائه خدمات مؤثرتر به آنها استفاده خواهد شد، گفت: سامانه ۱۳۷ شهرداری پل ارتباطی بین شهروندان و شهرداری است و شهروندان می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را جهت بهتر شدن فرایندها با این سازمان در میان بگذارند.

کد خبر 570592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.