زنگ مدارس اصفهان فردا با ۲ساعت تاخیر به صدا درمی‌آید

رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان از تاخیر دوساعته برای شروع به کار مدارس در روز دوشنبه خبر داد و گفت: این تصمیم با توجه به مصوبه دولت و در راستای بهره‌مندی دانش‌آموزان از فیوضات سومین شب از لیالی قدر گرفته شده است.

محسن ژیان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: روزهای پس از شب‌های قدر، فعالیت مدارس با دو ساعت تأخیر از ساعت نه‌ونیم آغاز می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه هیئت دولت و در راستای بهره‌مندی هرچه بیشتر دانش‌آموزان از فیوضات معنوی سومین شب از لیالی قدر (شب بیست‌وسوم ماه مبارک رمضان)، افزود: فردا دوشنبه پنجم اردیبهشت ماه، فعالیت آموزشی مدارس، با دو ساعت تأخیر آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، شب قدر یا لیلة‌القدر، شبی باارزش و پرفضیلت نزد مسلمانان و شب نزول قرآن و شب مقدر شدن امور انسان‌ها است. این شب با فضیلت‌ترین شب سال است که با امور مهم و باعظمتی همانند نزولِ اجمالی قرآن، پیدایش افاضات باطنی و فضای خاصّ معنوی، تقدیر و تعیین سرنوشت‌ها، تدبیر و برنامه‌ریزی‌های جدید و نزول جبرئیل و فرشته‌ها همراه است و شب نزول رحمت الهی و آمرزش گناهان بوده و در آن شب، فرشتگان بر زمین فرود می‌آیند. طبق برخی از روایات شیعه، مقدرات انسان‌ها به امام زمان (علیه‌السلام) عرضه می‌شود.

زمان دقیق این شب معلوم نیست؛ ولی طبق بسیاری از روایات، در ماه رمضان واقع شده و یکی از شب‌های نوزدهم، بیست‌ویکم یا بیست‌وسوم است. طبق روایات، عبادت در آن شب، قابل قیاس با دیگر شب‌ها نیست. از جمله اعمال شب قدر، می‌توان به غسل، شب‌زنده‌داری، خواندن قرآن، خواندن دعاهای ماثور مانند دعای جوشن کبیر، توبه، استغفار و صدقه‌دادن اشاره کرد.

کد خبر 570531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.