هوشیاری مردم موجب نجات دختربچه در گردشگاه پیرغار چهارمحال‌وبختیاری شد

دختربچه شش ساله‌ای که در روز شنبه در منطقه گردشگری «پیرغار» چهارمحال‌وبختیاری در حال غرق شدن بود با هوشیاری و کمک به موقع مردم محلی نجات یافت.

به گزارش ایمنا و به نقل از هلال‌احمر چهارمحال‌وبختیاری، «محسن ابراهیمی» اظهار کرد: در این حادثه، دختربچه‌ای شش ساله که با کمک افراد محلی حاضر در منطقه از آب خارج شده بود تحویل نیروهای اورژانس شد که پس از انجام اقدامات درمانی اولیه و بررسی میزان هوشیاری، این دختربچه برای ادامه مراحل درمانی به بیمارستان فارسان منتقل شد.

گردشگاه پیرغار از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی چهارمحال‌وبختیاری در شهرستان فارسان به شمار می‌رود که به دلیل وجود چشمه‌های متعدد و آبشار فصلی در روزهای تعطیل میزبان بسیاری از گردشگران است.

در حادثه دیگری که روز شنبه در منطقه گردشگری بارز لردگان روی داد نیز یک نفر مصدوم شد.

«ایرج کیانی» روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: در پی تماس با تلفن مرکز ۱۱۲ مبنی بر سقوط یک خانم در محل دره گردشگری بارز لردگان و برخورد با سنگ کف حوضچه آب، تیم پایگاه منج به همراه دو تیم کوهستان از لردگان و یک تیم فنی کوهستان به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از بررسی‌های انجام شده در محل، با هماهنگی با سازمان امداد و نجات، یک فروند بالگرد جمعیت هلال‌احمر در پد بالگرد بیمارستان لردگان مستقر شد تا پس از انتقال مصدوم از دره برای جابه‌جایی وارد عملیات شود.

روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عملیات فنی و انتقال مصدوم به بالگرد تا ساعت ۱۷:۰۳ ادامه یافت، تصریح کرد: پس از پایان عملیات در منطقه، بالگرد به سمت فرودگاه شهرکرد پرواز کرد و فرد آسیب‌دیده به بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد تحویل داده شد.

لردگان در فاصله ۱۶۷ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

کد خبر 570475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.