تداوم رگبار و رعدوبرق در بعضی استان‌های کشور / پیش‌بینی وزش باد شدید برای بیشتر مناطق

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم رگبار و رعدوبرق در بعضی استان‌های کشور، از پیش‌بینی وزش باد شدید برای بیشتر مناطق خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و سواحل دریای خزر، به صورت رگبار و رعد و برق و گاهی وزش باد شدید ادامه خواهد داشت و بارش در مناطقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی و غربی، جنوب اردبیل و شمال استان خوزستان شدت خواهد داشت.

وی افزود: سه‌شنبه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، شمال شرق، دامنه‌های زاگرس واقع در استان‌های لرستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و بعضی مناطق در استان‌های فارس، شمال کرمان و یزد، رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه و پنجشنبه در مناطقی از شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، شرق، جنوب و جنوب غرب واقع در استان‌های خوزستان، شمال بوشهر، شمال فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: جمعه در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق کشور بارش‌ها ادامه خواهد داشت و در ساعات بعدازظهر، در ارتفاعات زاگرس، رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود، همچنین طی سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور به ویژه نوار غربی، دامنه‌های جنوبی البرز و مرکز کشور، وزش باد شدید رخ می‌دهد و در مناطق مستعد پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست؛ طی سه روز آینده دریای خزر، خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، کمی ابری به‌تدریج افزایش ابر، همراه با وزش باد شدید، گاهی رگبار و رعد و برق و احتمال باد و گرد و خاک با بیشینه ۳۰ و کمینه ۱۵ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد شدید، گاهی باد و گرد و خاک با بیشینه ۲۶ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 753082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.