برگزاری جشن روزه‌ کله‌گنجشکی‌ در بندرعباس

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس از برگزاری جشن بزرگ روزه‌داری مهمان‌های کوچک خدا خبر داد.

رسول جهانداری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: جشن روزه‌داری مهمان‌های کوچک خدا در ساحل غدیر (زیر پرچم) بندرعباس همراه با برنامه‌های متنوع برای کودکان و نوجوانان روزه اولی برگزار شد.

وی با بیان اینکه روزه کله‌گنجشکی یکی از مراحل آماده‌شدن برای روزه کامل است که در آن بچه‌ها بخشی از روز را روزه هستند تا با آداب روزه‌داری آشنا شوند، افزود: هدف از برگزاری جشن کله‌گنجشکی‌ها احیای سنت‌های دینی و مذهبی حسنه برای روزه‌داری نونهالان است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بندرعباس با تاکید بر اینکه تشویق کودکان روزه‌دار یکی از دلایل برگزاری این جشن بود، اضافه کرد: کودکان در روزهای تعطیل بیشتر در منزل کنار خانواده هستند و این جشن بهانه خوبی بود تا ساعتی از روز را همراه خانواده در بوستان دولت کنار ساحل که یکی از موهبت‌های الهی است، سپری کنند و برای گرفتن روزه تشویق شوند.

وی ادامه داد: برای تنوع هر چه بیشتر این برنامه با اجرای نمایش خاله پرپروک، ایستگاه‌های نقاشی، ورزش، آمورش شهروندی کودکان، آموزش اطفای حریق، طرح اکرام کمیته امداد، سیما منظر و فضای سبز شهری و آموزش‌های مشاور خانواده توسط آموزش‌وپرورش جهت آگاهی نونهالان و خانواده‌ها دایر شد.

کد خبر 570428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.