چه تعداد از بیماران کرونایی سندرم کووید طولانی‌مدت را تجربه می‌کنند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۳۰درصد افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹، دچار عوارض طولانی‌مدت کووید-۱۹ می‌شوند که معمولا با عنوان «سندرم کووید طولانی‌مدت» شناخته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به‌منظور بررسی احتمال بروز سندروم کووید طولانی‌مدت، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، هزار و ۳۸ بیمار که بین آوریل ۲۰۲۰ و فوریه ۲۰۲۱ به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه پرسش‌نامه‌ای را تکمیل کردند، طی آن اگر فردی ۶۰ یا ۹۰ روز پس از بروز عفونت یا بیشتری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلاء به بیماری کووید -۱۹، درگیر علائم بیماری بودند، به سندرم کووید طولانی‌مدت مبتلا شده‌اند.

از میان افراد مورد ارزیابی در مطالعه ذکر شده، ۳۰۹ نفر به سندرم کووید طولانی‌مدت مبتلا شدند. رایج‌ترین علائم در میان این گروه از افراد بستری شده در بیمارستان شامل خستگی (۳۱ درصد) و تنگی نفس (۱۵ درصد) می‌شود. همچنین، ۱۶ درصد از افراد از دست دادن حس بویایی را تجربه کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۳۰ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹، دچار عوارض طولانی‌مدت کووید -۱۹ می‌شوند که معمولاً با عنوان «سندرم کووید طولانی‌مدت» شناخته می‌شود.

به گفته محققان، افرادی که سابقه بستری شدن در بیمارستان، دیابت و شاخص توده بدنی بالاتری داشتند، بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به سندرم کووید طولانی‌مدت قرار دارند. دلیل بروز و عوامل خطر ابتلاء به کرونا طولانی‌مدت در طول پاندمی نامشخص باقی مانده است، محققان در حال ارزیابی ارتباط آن با مشخصات دموگرافیک و بالینی هستند تا بتوانند مؤثرترین روش درمان را کشف کنند.

کد خبر 570415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.