عزم هلسینکی در حل چالش‌های شهری با ایده‌پردازی موفق

فروشندگان اغلب در ارائه محصولات خود به مشتریان مناسب در شهرها بدون گذراندن فرآیند تدارکات رسمی با مشکل مواجه می‌شوند؛ این در حالی است که مدیران شهری همواره خواهان دسترسی به ایده‌های جدید هستند تا نیازهای آن‌ها را برآورده کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت فنلاند در نظر دارد چالش میان فروشندگان و مدیران هلسینکی را با بهره‌گیری از ایده‌های خلاقان شهر به حداقل برساند. در این راستا، کارکنان دولت به عنوان واسطه‌هایی میان شهر و کمپانی‌ها عمل می‌کنند که مهم‌ترین هدف آن‌ها درک و ارزیابی چالش‌های شهری و شناسایی کمپانی‌هایی است که قادر به حل مشکلات شهری هستند. حمایت از شرکت‌ها در توسعه ایده‌هایی در رأس اولویت‌های کارکنان دولت هلسینکی خواهد بود که در نهایت به حل چالش‌های شهری منجر خواهد شد.

مدیر تیم نوآوری هلسینکی مدعی شده است که ایده‌های اعضای تیم در هیچ جای فنلاند و حتی جهان نظیر نخواهد داشت و به طور قابل توجهی چالش‌های شهر هوشمند را از میان بر خواهد داشت. البته وی ادعا کرده است که مدیران در بعضی از سایر شهرهای فنلاند نیز ایده‌های مشابهی در زمینه نوآوری ارائه داده‌اند، با این حال طرح‌های هلسینکی در این زمینه از مزایای بیشتری برای بهبود کیفیت زندگی شهری برخوردار است.

عزم  هلسینکی در حل چالش‌های شهری با ایده‌پردازی موفق

یکی از اعضای تیم نوآوری هلسینکی برای اولین بار در سال ۲۰۱۶، ایده‌هایی خلاق در زمینه توسعه اقتصادی، خدمات اجتماعی و مراقبت سلامت ارائه داد که با استقبال زیادی از سوی مدیران پایتخت برخوردار شد. از آن زمان به بعد، همواره بر تعداد اعضای تیم افزوده شده تا این‌که امروزه تعداد آن‌ها به ۱۵ مورد رسیده است. این افراد، علاوه بر حفظ رویکردهای قدیمی در راستای خلاقیت شهری، به ارائه ایده‌هایی نیز در سایر حوزه‌ها نظیر آموزش، فرهنگ و محیط زیست پرداخته‌اند. این افراد به عنوان واسطه‌هایی بین مدیران شهر و کمپانی‌ها عمل می‌کنند و منابعی مهم برای رشد اقتصادی پایتخت فنلاند به شمار می‌روند.

عملکرد اعضای تیم نوآور هلسینکی بسیار هوشمندانه است به طوری که این افراد همیشه در جست‌وجوی یافتن اتفاقات مهم در زمینه رشد اقتصادی شهری و برقراری ارتباط با کمپانی‌هایی هستند که می‌توانند در این زمینه همکاری اثربخش داشته باشند. در واقع، اعضای تیم بسیار خلاق و کنجکاو هستند و همواره می‌کوشند مهارت‌های لازم را به بهترین شکل ممکن کسب کنند.

عزم  هلسینکی در حل چالش‌های شهری با ایده‌پردازی موفق

بهترین ایده‌ها برای حل چالش‌های شهری هلسینکی

کمپانی‌ها می‌توانند در زمینه فعالیت خود با یکی از اعضای تیم نوآوری هلسینکی ارتباط برقرار کنند و به طور مداوم به حل مشکلات شهری از این طریق و بدون نیاز به انتظار برای درخواست‌های پیشنهادی رسمی بپردازند.

اعضای تیم نوآور نیز به طور پیوسته می‌کوشند ایده‌های جدیدی برای حل مشکلات شهری بیابند که برای تحقق اهداف خود در این زمینه، بخش تجاری را به همکاری با خود دعوت می‌کنند و جالب این‌که در این راستا، برقراری ارتباط با کمپانی‌های مختلف نیز می‌تواند اثربخش باشد. علاوه بر این، تیم خلاق به مدیریت چالش‌های نوآوری و انجام آزمایشات در دنیای واقعی می‌پردازد تا از این طریق، شرکای جدیدی بیابند و گستره فعالیت خود را بسط دهند. حوزه‌های فعالیت این افراد اغلب بر اقتصاد مدور، آموزش، ایمنی ترافیکی، ترویج ورزش در میان مردم و ساخت مسکن با کمترین میزان انتشار کربن متمرکز است.

عزم  هلسینکی در حل چالش‌های شهری با ایده‌پردازی موفق

چالش‌های نوآوری به کمپانی‌ها کمک می‌کند محصولات خود را با همکاری یک فرد متخصص نوآور تولید و به بازار عرضه کنند، ضمن این‌که فعالیت‌های آن‌ها کم‌ترین آسیب را به محیط زیست وارد خواهد کرد. علاوه بر این، تشویق مردم و به ویژه افراد جوان به انجام فعالیت‌های جسمی از دیگر اهداف اعضای تیم نوآور خواهد بود که در نهایت، سلامتی و اتخاذ سبک زندگی سالم را برای پایتخت و بزرگ‌ترین شهر فنلاند در پی خواهد داشت. در این راستا، اعضای تیم امکان ارتباط مستقیم میان شهروندان و کمپانی‌ها را فراهم خواهد کرد که البته تحقق این هدف، بدون حمایت مدیران شهری غیرممکن خواهد بود. بدون شک، ترویج سلامت در میان مردم، نقش مهمی در کاهش بودجه‌های شهری در پی خواهد داشت که این امر به سهم خود در رشد اقتصادی هلسینکی بسیار اثربخش خواهد بود.

عزم  هلسینکی در حل چالش‌های شهری با ایده‌پردازی موفق

متفاوت با تیم خلاق هلسینکی، مدیران در سایر شهرهای فنلاند می‌کوشند رویکردهایی برای ایجاد پیوند میان مردم و متخصصان شهر به وجود آورند تا آن‌ها را به خلق ایده‌های جدید سوق دهند و از این طریق به حل مشکلات شهری کمک کنند. اگرچه این استراتژی می‌تواند بسیار اثربخش باشد، با این حال در بیشتر موارد مستلزم صرف هزینه و زمان زیاد است و حتی گاهی، پیاده‌سازی یک پروژه در میانه راه متوقف می‌شود.

از دیگر مزایای فعالیت تیم خلاق هلسینکی این است که هر یک از اعضای آن به عنوان قطعه‌ای از یک پازل عمل می‌کند که وجود او برای ارائه یک رویکرد خلاق نهایی و پیاده‌سازی آن ضروری است و می‌تواند زمینه را برای حل تمام مشکلات فراهم آورد.

کد خبر 570267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.