عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۱ اردیبهشت

در این بسته خبری در مورد رونمایی شیائومی از یک شارژر بی سیم ویژه خودرو، گلکسی زد فولد چهار از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره خواهد برد، گارمین از دستبند هوشمند Vivosmart 5 رونمایی کرد، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

ناسا با آمازون و اسپیس ایکس قرارداد ۲۷۸ میلیون دلاری امضا کرد

بخش سرمایه‌گذاری ماهواره‌ای آمازون، شبکه استارلینک اسپیس‌ایکس و سایر شرکت‌های ماهواره‌ای در مجموع ۲۷۸.۵ میلیون دلار قرارداد با ناسا برای ارائه خدمات ارتباطی در فضا امضا کردند.

علت انعقاد این قرارداد آن است که آژانس فضایی ایالات متحده در تلاش برای جایگزینی شبکه ماهواره‌ای فعلی خود در مدار و استقرار سیستم‌های ساخته شده توسط بخش خصوصی است.

ناسا به طور فزاینده‌ای به دنبال تکیه بر شرکت‌های فضایی خصوصی برای ارتقای سطح فعالیت‌های خود است و می‌خواهد فعالیت‌های تجاری بیشتری را در حوزه‌های مختلف از ارتباطات فضایی گرفته تا ارسال انسان به مدار زمین سازماندهی کند.

رونمایی شیائومی از یک شارژر بی سیم ویژه خودرو

این شارژر بی سیم ۵۰ واتی شیائومی، ویژه خودرو می‌باشد وبا چندین برند مانند شیائومی، سامسونگ و آیفون سازگار می‌باشد.

این شارژر بی سیم ۵۰ واتی شیائومی، ویژه خودرو می‌باشد و به طور ویژه برای کار با یک دست طراحی شده است. این دستگاه از سنسورهای نسل جدید مایکروویو استفاده می‌کند که می‌توانند در حالی که تلفن را در نزدیکی آن قرار می‌دهید؛ به طور خودکار بازوهای گیره را باز کنند. این شارژر بی سیم پیشرفته ماشین با چندین برند مانند شیائومی، سامسونگ، آیفون و … سازگار است.

این شارژر، شارژ بی سیم Mi 10 Ultra را پشتیبانی نمی‌کند. امکان قرار دادن گوشی با یک قاب حداکثر چهار میلی متری نیز در این شارژر وجود دارد. شارژر بی‌سیم خودرو شیائومی ۵۰ واتی دارای یک ابرخازن داخلی و یک کانال هوای مستقیم می‌باشد که سبب خنک کردن گوشی شده و در نتیجه سبب بهبود کارایی و کاهش زمان شارژ خواهد شد. این شارژر بی سیم، اکنون با قیمت پیش فروش ۷۵.۹۹ دلار در سایت Giztop موجود است. ارائه این محصول در اواخر ژانویه ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

گلکسی زد فولد ۴ از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره خواهد برد

گزارشات جدید حاکی از این هستند که موبایل تاشوی جدید احتمالاً از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

نسل جدید گوشی‌های تاشوی سامسونگ طی چند ماه آینده از راه خواهند رسید. یکی از دستگاه‌های مورد انتظار در این بین، گلکسی زد فولد چهار است. گزارشات جدید حاکی از این هستند که موبایل تاشوی جدید احتمالاً از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

پیش از این نیز اطلاعاتی منتشر شده بودند که به بهبود مقاومت گوشی تاشوی Galaxy Z Fold 4 به لطف شیشه Super UTG اشاره داشتند. با این حال به نظر می‌رسد که بخش دوربین گلکسی Z Fold 4 نیز پیشرفت‌های اساسی را تجربه خواهد کرد.

ریلمی از گوشی‌های ریلمی Q5 و ریلمی Q5 پرو رسماً رونمایی کرد

دیروز ریلمی گوشی‌های قدرتمندتر سری پرچم‌دار سری Q5 یعنی ریلمی Q5 و Q5 پرو را به کاربران این برند معرفی کرد.

اوایل این هفته شرکت ریلمی از اولین گوشی هوشمند سری Q5 با نام ریلمی Q5i در کشور چین رونمایی کرد. در همین راستا و برای رونمایی از سایر اعضای این سری جدید، دیروز ریلمی گوشی‌های قدرتمندتر این سری پرچم‌دار یعنی ریلمی Q5 و Q5 پرو را به کاربران این برند معرفی کرد. در ادامه به بررسی مشخصات فنی هر یک از این گوشی‌های مذکور خواهیم پرداخت.

ریلمی یکی از شرکت‌های موفق در زمینه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید که در ابتدا بیشتر در چین و این روزها در کشورهای بیشتری از جمله کشور ما محصولاتش را به فروش می‌رساند. این شرکت چینی که گجت‌های هوشمند زیادی در دسته‌های مختلف در بازار دارد، دیروز طی مراسمی از سایر گوشی‌های سری پرچم‌دار ریلمی Q5 رونمایی کرد.

اپل ۱۰ عکس برتر ماکروی ثبت شده با آیفون را معرفی کرد

آیفون شرکت اپل، همیشه دوربین خوبی داشته، اما در سری آیفون ۱۳ پرو به عکاسی ماکرو توجه زیادی شده.

اپل برای تبلیغ آی‌فون، روی عکس‌های ماکروی ثبت شده با این گوشی، مانورهای خوبی می‌دهد و مرتب در اینستاگرام خود این عکس‌ها را از عکاسان سراسر جهان می‌گیرد و منتشر می‌کند. این تصاویر حتی در بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهرهای بزرگ هم به نمایش گذاشته می‌شوند.

به لطف تنظیمات ماکرو، عکس‌ها کیفیت هنری و انتزاعی پیدا می‌کنند. دنیاهای کوچک بزرگ می‌شوند و در آنها نظم و تقارن کشف می‌شود و رنگ‌ها وضوح بیشتری پیدا می‌کنند.

گوشی‌های آینده سامسونگ احتمالاً از طراحی باتری خودروهای برقی استفاده خواهند کرد

حدوداً یک سال پیش واحد Samsung SDI تولید باتری‌های نسل پنجم برای خودروهای الکتریکی با استفاده از روش انباشتگی به‌جای متد معمول Jelly Roll را آغاز کرد. بدین‌ترتیب اجزای تشکیل‌دهنده باتری به شکلی فشرده‌تر قابل بسته‌بندی بوده و در نتیجه با وجود عدم افزایش اندازه باتری، ظرفیت آن ارتقا خواهد یافت.

اکنون وبسایت The Elec گزارش می‌دهد که این شرکت در تدارک به‌کارگیری روش فوق برای باتری‌های مورد استفاده در اسمارت‌فون‌های خود است. باتری‌های تولید شده با روش انباشتگی در مقایسه با نمونه‌های دارای طراحی سنتی Jelly Roll از حداقل ۱۰ درصد ظرفیت بیش‌تر برخوردار هستند. این موضوع بدان معناست که باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی موجود در گلکسی S22 اولترا می‌تواند از حداقل ظرفیت ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی برخوردار باشد. همچنین کمپانی کره‌ای در صورت تمایل می‌تواند ظرفیت باتری را ثابت نگه داشته و در عوض از طراحی باریک‌تر و سبک‌تری برای هندست استفاده کند.

باتری‌های دارای ساختار رول تخت به‌صورت فشرده قابل بسته‌بندی نیستند؛ زیرا تورم طبیعی که هنگام شارژ یا تخلیه باتری روی می‌دهد؛ می‌تواند الکترودها را خم کرده و از این طریق به آنها آسیب برساند. روش انباشتگی این مشکل را برطرف نموده و امکان استفاده از فضای مرده داخلی باتری را فراهم می‌کند.

گارمین از دستبند هوشمند Vivosmart 5 رونمایی کرد

گارمین جدیدترین نسخه از دستنبد هوشمند تناسب اندام Vívosmart 5 را معرفی کرده است. نزدیک به چهار سال از عرضه نسخه قبلی Vivosmart توسط گارمین می‌گذرد، و در بیشتر موارد، مدل جدید چیزی را که خراب نشده است، تعمیر نمی‌کند. هنوز هم همان ظاهر باریک مدل قبلی خود را دارد، البته با صفحه نمایش OLED بسیار بزرگ‌تر و باند قابل تعویض.

برخلاف مدل‌های قدیمی‌تر، Vívosmart جدید دارای GPS متصل است، بنابراین می‌تواند به گوشی هوشمند شما متصل شود تا مسافت، سرعت و سرعت دویدن و دوچرخه‌سواری شما را پایش کند. این شامل ۱۴ حالت مختلف برای پایش فعالیت، از جمله همه چیز از یوگا گرفته تا تمرینات HIIT و تنفس است. برای کسانی که بیش از موارد اولیه نیاز دارند، کمبود سنسورهای ECG و GPS داخلی Vívosmart ۵ ممکن است مشکل ساز باشد.

تراشه تصویربرداری اختصاصی ویوو V۱ پلاس هفته آینده در سری X80 عرضه می‌شود

ویوو در سایت میکروبلاگینگ چینی ویبو، یک تراشه تصویربرداری جدید را معرفی کرد که موظف است نمایشگر و قابلیت‌های تصویربرداری پرچمداران بعدی خود را افزایش دهد. سری Vivo X80 دارای تراشه V۱ پلاس است که توسط این شرکت و مدیاتک توسعه یافته است. تراشه جدید چندین پیشرفت از جمله سازگاری پیشرفته و بهینه سازی تصویر را پشت سر گذاشته است.

سری X80 پرچمدار بعدی ویوو است و تراشه تصویربرداری بهبود یافته V۱ پلاس عمق بیشتری را به مدل‌ها ارائه می‌دهد. V۱ پلاس جانشین V۱ است که سال گذشته عرضه شد. این تراشه اختصاصی از تراشه‌های مدیاتک دایمنسیتی ۹۰۰۰ و اسنپدراگون هشت نسل یک پشتیبانی می‌کند. همکاری با مدیاتک با بیش از ۳۰ پتنت مرتبط به اوج خود رسیده است. پردازشگر تصویر جدید V۱ پلاس از چند جهت اولین است و ویوو را به اولین OEM تبدیل کرد که پردازنده‌های تصویر خود را سازگار با SoCهای پیشرفته مانند دایمنسیتی ۹۰۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ تولید کرد.

لپ تاپ‌های MagicBook X 2022 شرکت آنر با قیمتی اقتصادی معرفی شدند

امروز شرکت آنر به صورت رسمی سری لپ تاپ‌های مجیک بوک ایکس ۲۰۲۲ را در دو نسخه MagicBook X 14 ۲۰۲۲ و MagicBook X 15 ۲۰۲۲ معرفی کرد که در ادامه به بررسی مشخصات آن‌ها می‌پردازیم.

همانطور که از نام لپ تاپ‌های جدید کمپانی Honor مشخص است، این محصولات در دو نسخه‌ی ۱۴ و ۱۵ اینچی عرضه می‌شوند. هر دو نسخه لپ تاپ‌های MagicBook X 2022 دارای یک نمایشگر IPS LCD با رزولوشن FHD (۱۹۲۰ x ۱۰۸۰ پیکسل)، نسبت ابعاد ۱۶:۹ و حاشیه‌های نازک هستند.

کد خبر 570055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.