توجه به ظرفیت‌های علمی و روحیه جهاد دانشگاهی در قم

رئیس‌کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم، با تاکید بر مزیت‌های ظرفیت علمی و روحیه جهاد دانشگاهی‌ واحد قم، گفت: با توجه به این دو مزیت، تلاش می‌شود در دو حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در بخش شهرسازی و معماری گام‌های خوبی برداشته شود.

روح الله امراللهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به دریافت مجوز تعرفه بهای خدمات سال ۱۴۰۱ سازمان توسعه و عمران شهرداری قم، اظهار کرد: به دلیل پایین بودن قیمت مصالح در قم، اکنون شاهد خروج نگران‌کننده این مصالح از قم به شهرهای دیگر هستیم که این مسئله در سال‌های آتی می‌تواند برای قم دردسرساز شود.

وی ادامه داد: شورای اسلامی شهر قم در حوزه شهرسازی و معماری ایرانی و اسلامی ورود جدی خواهد کرد که در این زمینه، می‌توان از ظرفیت‌تحقیقاتی عمل‌گرای جهاد دانشگاهی قم استفاده کرد.

رئیس‌کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: اقدامات انجام‌شده در حوزه معماری و شهرسازی ایرانی و اسلامی در شورای اسلامی شهر قم تاکنون جنبه تئوری و نظری داشته و تلاش می‌شود به‌زودی وارد مرحله عملیاتی شود.

وی درخصوص اهمیت تقویت و توسعه دانش‌بنیان‌ها برای تحقق شعار سال، گفت: با وجود اینکه کشور در حوزه دانش‌بنیان‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته است، اما برخی تصمیمات اشتباه در امر اشتغال، این حوزه را با چالش همراه کرده است.

امراللهی خاطرنشان کرد: اقدامات جهاد دانشگاهی در دو مرکز تسهیل‌گری شهر قائم (عج) و محله اسماعیل‌آباد و فعالیت در حوزه شهرسازی و معماری ایرانی‌_اسلامی طی سال‌های اخیر مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به مزیت‌های ظرفیت علمی و روحیه جهاد دانشگاهی واحد قم، اضافه کرد: با توجه به این دو مزیت تلاش می‌شود در دو حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و ترویج سبک زندگی ایرانی_اسلامی در بخش شهرسازی و معماری گام‌های خوبی برداشته شود.

کد خبر 569748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.