بی توجهی به هویت محلی افزایش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد

رئیس سازمان فرهنگی،‌اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه توجه به هویت محلی در کنار هویت خانوادگی اهمیت زیادی دارد، گفت: بی توجهی به هویت محلی افزایش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی صداقت امروز _سه‌شنبه سی‌ام فروردین‌ماه_ در نشست کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: برای هر تصمیم‌گیری در عرصه کلان مدیریت شهری نیاز به آمار و اطلاعات دقیق در ارتباط با نیازهای حوزه‌های مختلف داریم.

وی ادامه داد: در سازمان فرهنگی با توجه به نیاز به این اطلاعات، نقشه محلات یزد را جمع آوری کردیم که در این زمینه با مشکلی مواجه شدیم: با توجه به اینکه یکی از راهبردهای اصلی ما بحث محله محوری بود، برای جلب مشارکت مردمی در اقدامات مختلف باید هویت محلی تقویت شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: دو هویت اصلی خانوادگی و دیگری هویت محلی در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و علاوه بر ضرورت تقویت هویت خانوادگی، باید هویت محلی هم در راستای صیانت بخشی اجتماعی را مد نظر داشته باشیم.

وی اضافه کرد: هر جایی که هویت محلی قوی است آسیب‌های فرهنگی اجتماعی بسیار کمتر از نقاطی است که مردم نسبت به هویت محلی خودشان اهمیتی قائل نیستند.

صداقت با انتقاد از مشکلات طرح تفصیلی یزد گفت: بسیاری از محلاتی که در این طرح تقسیم بندی شده‌اند هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند؛ در انتخاب اسامی به هویت محلی هیچ توجهی صورت نگرفته که یزد را در نام گذاری و پهنه بندی‌ها با مشکل مواجه کرده و برخی از محلات قدیمی یزد را کلاً حذف کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در المپیاد ورزشی محلات بحث محله بندی طرح تفصیلی رعایت شد و به شدت از سوی مردم محلات دچار اعتراض جدی شدیم که چرا این اسامی رعایت نشده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: از سوی دیگر بحث تقسیم بندی‌های صورت گرفته هم مطابق با ویژگی‌ها و خصایص محلات یزد نیست، برای نمونه آزادشهر با جمعیت بسیار زیادی که دارد یک محله در نظر گرفته شده و برخی مناطق با جمعیت بسیار پایین نیز یک محله در نظر گرفته شده است.

کد خبر 569607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.