بهبود ایمنی شهرهای اروپایی با زیباسازی خیابان‌ها

بلومبرگ، شرکت رسانه جمعی چندملیتی، نوآوری جدیدی توسعه داده است که بر اساس آن، شهرهای اروپا از طریق هنرهای خیابانی به ویژه روی سطح آسفالت‌ها، ایمنی بیشتری پیدا می‌کند، ضمن این‌که فضاهای عمومی نیز احیا خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فعالان شرکت بلومبرگ در حال توسعه نوآوری‌های خود در شهرهای اروپایی هستند و در نظر دارند بودجه‌ای ۲۵ هزار دلاری را در اختیار مدیران این شهرها قرار دهند تا از آن برای زیباسازی خیابان‌ها و معابر بهره گیرند. این اقدام در راستای افزایش ایمنی شهری، احیای فضاهای عمومی بدون استفاده و تشویق مردم به مشارکت در پیاده‌سازی پروژه‌ها و در نتیجه، افزایش نشاط شهروندی اعمال خواهد شد.

در بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ نیز تعداد ۴۵ پروژه مشابه در ۴۱ شهر آمریکایی و سه کلان‌شهر اروپایی یعنی آمستردام در هلند، گلاسکو در اسکاتلند و لندن در انگلستان به صورت آزمایشی پیاده شد که نتایج رضایت‌بخشی را در پی داشت.

بهبود ایمنی شهرهای اروپایی از طریق زیباسازی خیابان‌ها

تأمین امنیت پیاده‌روها

اعضای شرکت بلومبرگ در نظر دارند از طریق پیاده‌سازی پروژه خود در شهرهای اروپایی، رویکرد سابق افزایش ایمنی پیاده‌روها را ادامه دهند و در نهایت، نوآوری خود را در سایر نقاط جهان نیز پیاده کنند به این امید که به یک ایمنی سراسری دست یابند. پیش از این نیز، فعالان بلومبرگ اقدامات زیادی در راستای کاهش ترافیک و به حداقل رساندن سوانح خیابانی در شهرهای آمریکایی انجام داده‌اند که در نظر دارند ۲۲ مورد از آن‌ها را به صورت کتابچه‌ای منتشر کنند و در اختیار مدیران شهرهای اروپایی قرار دهند.

گزارش‌ها حاکی است که پس از پیاده‌سازی هنر روی آسفالت در خیابان‌های شهرهای سراسر آمریکا، میزان تصادفات ناشی از وسایل نقلیه موتوری به حداقل رسیده و کاهش ۵۰ درصدی تصادفات برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران و همچنین، کاهش ۳۷ درصدی در برخورد خودروها را با یکدیگر در پی داشته است. علاوه بر این، آمار از کاهش ۲۵ درصدی وقوع خشونت بین رانندگان و عابران پیاده خبر داده است و جالب این‌که حق تقدم عابران پیاده طی این مدت تا ۲۷ درصد افزایش یافته است.

بهبود ایمنی شهرهای اروپایی از طریق زیباسازی خیابان‌ها

کد خبر 569534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.