۷ غرفه بازیافت به ایستگاه‌های ثابت ساختمانی تبدیل می‌شود

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های این سازمان امسال هفت ایستگاه که به صورت غرفه‌های بازیافت در سطح شهر فعالیت می‌کنند تبدیل به ایستگاه‌های ثابت ساختمانی می‌شود.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از جمله اقدامات شاخص سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با هدف جمع‌آوری متمرکز مواد قابل بازیافت در شهر اصفهان، احداث ایستگاه‌های ثابت جمع‌آوری و اطلاع‌رسانی در مناطق مختلف شهر است.

وی افزود: در ایستگاه‌های ثابت جمع‌آوری چند منظوره، علاوه بر تحویل گرفتن اقلام قابل بازیافت که جبران نقاط ضعف ناوگان جمع‌آوری است، در خصوص آموزش و اطلاع‌رسانی، ارائه هدایا و جزوه‌های آموزشی نیز در ساعات مختلف روز در خدمت مردم اصفهان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌گذاری‌های سال جدید این سازمان، احداث هفت ایستگاه بازیافت در مناطق چهار، هشت، سه، ۱۴، ۱۵ و ۱۰ شهرداری اصفهان جهت ارائه خدمات بهتر به شهروندان پیش‌بینی شده و در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۶۹ ایستگاه بازیافت در شهر اصفهان فعال است، گفت: از این تعداد ۲۷ ایستگاه ساختمانی و مابقی به صورت ایستگاه‌های سیار در مناطق پانزده‌گانه شهرداری مستقر است که بخشی از پسماندهای خشک شهر اصفهان از طریق این ایستگاه‌ها جمع‌آوری می‌شود.

ساکتی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های سازمان مدیریت پسماند با هماهنگی مناطق شهری، امسال پیش‌بینی شده است، هفت ایستگاه که به صورت غرفه‌های بازیافت در سطح شهر فعالیت می‌کنند، به ایستگاه‌های ثابت ساختمانی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر زمین‌هایی جهت ساخت ایستگاه‌های بازیافت در مناطق پانزده‌گانه در نظر گرفته شده است، گفت: با توجه به مساحت حدود ۹۰ متر مربعی این زمین‌ها، فاز طراحی فضاهای داخلی و بیرونی ایستگاه‌ها در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به طراحی ایستگاه‌ها با توجه به دغدغه‌های ایستگاه‌های قبلی همچون فضاهای داخلی و بیرونی، مسائل ایمنی و وسعت، تصریح کرد: سعی شده است طراحی به شکلی انجام شود که علاوه بر رفع مشکلات قبلی منجر به همکاری بیشتر و جلب مشارکت شهروندان شود، همچنین طراحی ظاهری ایستگاه‌های جدید مطابق با المان‌هایی است که مفهوم کلی بازیافت را به شهروندان منتقل کند.

وی از تغییرات اساسی فضای داخلی ایستگاه‌های بازیافت خبر داد و گفت: فضای ذخیره‌سازی پسماندهای خشک به صورت تفکیک شده در نظر گرفته شده است و یک فضای نمایشگاهی جهت ارائه محصولات و خدمات سازمان داخل این ایستگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

ساکتی خاطرنشان کرد: هدف سازمان مدیریت پسماند تغییرات اساسی فضای داخلی ایستگاه‌های بازیافت، ایجاد شرایط آسان جهت مبادله پسماندهای خشک تفکیک شده شهروندانی است که به هر علت در زمان مراجعه خودروهای ستاد اجرایی در منزل حضور ندارند.

کد خبر 569306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.