مهاجرت تحصیلی به آلمان چگونه است؟ 

این روزها تب مهاجرت به کشورهای اروپایی در میان ایرانیان بسیار داغ شده و بدون شک می‌توان کشور آلمان را مکانی مناسب برای مهاجرت دانست.

مهاجرت تحصیلی به آلمان یکی از سریع‌ترین و کم ریسک‌ترین روش‌ها برای ورود به قاره سبز اروپاست. این کشور شرایطی را برای دانشجویان بین‌المللی خود مهیا کرده تا از نظر مالی دچار دغدغه و نگرانی نباشند و خاطره خوبی از دوران دانشجویی خود داشته باشند. با ما در این پُست همراه باشید تا از چند و چون مهاجرت تحصیلی به آلمان مطلع شوید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

در چند دهه اخیر متقاضیان زیادی قصد گرفتن ویزای تحصیلی آلمان را داشته‌اند؛ اما باید دید که چرا تحصیل در آلمان انتخاب هوشمندانه‌ای است؟ از سال ۲۰۱۴ قانونی در این کشور وضع شد که طبق آن به دانشجویان بین‌المللی امکان تحصیل به صورت رایگان در دانشگاه‌های دولتی کشور را می‌دهد. برخی از رشته‌های تحصیلی پرطرفدار مانند رشته پزشکی و مهندسی با آزمون ورودی همراه هستند.

نکته‌ای که باید هنگام انتخاب رشته بسیار مورد توجه قرار بگیرد، فرصت کار در آلمان پس از فارغ‌التحصیلی است. متقاضیان باید بازار کار رشته مدنظر خود را در این کشور بررسی کنند تا بعدها دچار مشکل نشوند. پس از انتخاب رشته نوبت به انتخاب دانشگاه می‌رسد که مرحله‌ای مهم برای مهاجرت تحصیلی است. شهری که دانشگاه در آن واقع شده است رابطه مستقیمی با هزینه‌های زندگی دانشجویی خواهد داشت.

مدارک لازم برای درخواست پذیرش از دانشگاه

مانند هر کشوری دیگری در هنگام اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آلمان به ارائه مدارک خاصی نیاز است. شرایط و مدارک لازم برای ورود به دوره‌های مختلف آموزشی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است؛ اما مدارکی که تمامی دانشگاه‌ها در هنگام درخواست پذیرش از متقاضیان تقاضا می‌کنند به شرح زیر بوده و نقص در ارسال مدارک می‌تواند شانس افراد را برای دریافت پذیرش کاهش دهد:

  • نمرات آزمون قبولی در آزمون ورودی
  • مدرک زبان معتبر (انگلیسی یا آلمانی)
  • آخرین مدرک به همراه ریز نمرات تحصیلی
  • نامه انگیزه (در صورت نیاز)
  • توصیه نامه (در صورت نیاز)
  • تمکن مالی
  • بیمه نامه
  • رزومه تحصیلی

مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان در مقطع کارشناسی

اگر متقاضیان بخواهند به تحصیل کارشناسی در آلمان مشغول شوند باید دوره دبیرستان را به پایان رسانده باشند. کالج‌های مختلفی برای آن دسته از افرادی که با مدرک دیپلم قصد ورود به دانشگاه را دارند، وجود دارد. این کالج‌ها شامل M-Kurs (گروه پزشکی)، T-Kurs (گروه مهندسی)، W-Kurs (گروه مدیریت) و G-Kurs (گروه علوم انسانی) می‌شوند. در هر کدام از این کالج‌ها دانشجویان پیش نیازهای رشته مدنظر خود را یاد خواهند گرفت. اگر آن‌ها بخواهند به زبان انگلیسی تحصیل کنند باید وارد دانشگاه‌های خصوصی شوند که هزینه گزافی در پی خواهد داشت.

مهاجرت تحصیلی به آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

کیفیت بالای آموزشی و دانش به‌روز اساتید باعث شده تا تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور با تقاضای زیادی از سوی متقاضیان همراه شود. خوشبختانه، تعداد رشته‌های ارائه شده به زبان انگلیسی در این مقطع زیاد است و دانشجویان بین‌المللی فرصت تحصیل رایگان در آلمان به زبان انگلیسی را خواهند داشت. هنگام اخذ ویزای دانشجویی سن داوطلبان اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند و داوطلبانی که زیر ۳۴ سال سن داشته باشند شانس بیشتری برای دریافت ویزا خواهند داشت. برخی از رشته‌های دوره فوق لیسانس دارای آزمون ورودی ( GRE یا GMAT) و قبولی در آزمون ملاک اصلی پذیرش در دانشگاه است.

بهترین دانشگاه‌ها برای مهاجرت تحصیلی به آلمان

لازمه اصلی شروع پروسه مهاجرت تحصیلی به آلمان، شناختن بهترین دانشگاه‌های این کشور است. چندین دانشگاه در آلمان هر ساله میان بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار می‌گیرند که همین مسئله باعث شده تا توجه متقاضیان بین‌المللی از سراسر دنیا به آن‌ها جلب شود. بهترین دانشگاه‌هایی که در کشور آلمان وجود داشته و می‌توان برای دریافت پذیرش از آن‌ها اقدام کرد به شرح زیر است:

  • دانشگاه فنی برلین
  • دانشگاه مونیخ
  • دانشگاه فرانکفورت
  • دانشگاه گوته
  • دانشگاه آزاد برلین
  • دانشگاه هایدلبرگ
  • دانشگاه کلن
  • دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیانس

مهاجرت تحصیلی به آلمان چگونه است؟ 

مهاجرت تحصیلی به آلمان و اخذ ویزا

مرحله بعدی پس از دریافت نامه پذیرش، آماده کردن مدارک لازم و ارائه آن‌ها به سفارت است. متقاضیان باید در روز و ساعت مشخص در سفارت حاضر شوند و اقدامات مربوط به انگشت نگاری و عکس بیومتریک را انجام دهند. بعد از طی تمامی این مراحل باید منتظر اعلام نظر افسر پرونده ماند که می‌تواند تا چند هفته زمان ببرد. نقص در مدارک مورد نیاز باعث ریجکت شدن درخواست و در نتیجه باز ماندن از تحصیل در یک کشور توسعه یافته شود.

شاید پروسه اخذ پذیرش تحصیلی سخت و پیچیده به نظر بیاید؛ اما قطعاً داشتن یک راهنما و مشاور خوب می‌تواند نگرانی‌ها را در طول این مسیر کاهش دهد. لتسگو یونی آماده ارائه خدمت از ابتدا تا انتهای این مسیر است. کارشناسان مجرب این مجموعه تمامی نکات و ریزه‌کاری‌های مربوط به مهاجرت تحصیلی به کشور آلمان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید بدون هیچ گونه نگرانی رویاهای خود را به حقیقت بپیوندید. برای گرفتن اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان لتسگو یونی در ارتباط باشید.

Letsgouni.com

کد خبر 569090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.