افتتاح دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در کاشان

دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در کاشان به منظور گسترش پایگاه اجتماعی آستان قدس رضوی، توسعه فرهنگ خدمت کریمانه و پراکندن عطر رضوی در منطقه و رسیدگی به محرومان در مناطق کمتر برخوردار و رشد و شکوفایی ظرفیت خادم یاران و یاوران رضوی و افزایش سطح معرفتی آنان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در آئین افتتاح دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی منطقه کاشان اظهار کرد: برای توسعه فرهنگ رضوی و خدمتگزاری در شهرستان کاشان نشر احادیث مربوط به حضرت امام رضا (ع) همه می‌تواند به توسعه اخلاق محوری در جامعه کمک کنند و ما رتبه‌ای بالاتر از ائمه اطهار (ع) نداریم که برای همه موضوعات باید به سیره و روش زندگی آن بزرگان متوسل شویم.

دبیر کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان کاشان نیز با اشاره به اینکه توسط خادم یاران تا کنون با بیش از ۸ تن گلاب مرقد مطهر و منور حضرت امام رضا شستشو و شبستان‌ها عطرآگین شده است، افزود: خادم یاران رضوی با همکاری خیرخواهانه خیران کاشانی سبدهای معیشتی تهیه و بین نیازمندان شناسایی شده توزیع کردند.

محمد جهاندار با اشاره به استقبال ویژه از نام ائمه اطهار (ع) در شهرستان کاشان، خاطرنشان: شهروندان و خیران نیک‌اندیش کاشانی ارادت بسیار به امام رضا (ع) دارند و شاهد عضویت بیش از ۴۰۰ نفر خادم یار از این شهرستان و تشکیل کانون محلات و تخصصی در کاشان هستیم.

وی گفت: خادم یاران می‌توانند از ظرفیت‌های همکاری پزشکان، مشاوران مهندسان، دیگر متخصصان در زمینه‌های مربوط به فعالیت خود کمک بگیرند.

جهاندار ادامه داد: همزمان با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مروی در تولیت آستان مقدس رضوی، ساختار جدید دفاتر نمایندگی در استان‌ها با عنوان کانون‌های خدمت رضوی براساس تعلق خاطر و علاقه به حضرت امام‌رضا (ع) در دو دسته کلی عمومی و تخصصی سازماندهی شد تا با هم افزایی ظرفیت‌های در اختیار در راستای مأموریت‌ها و اولویت‌های آستان قدس رضوی به صورت مستمر فعالیت نمایند.

دبیر کانون مرکزی خدمت رضوی شهرستان کاشان افزود: این دفتر با پنج هدف عمده گسترش پایگاه اجتماعی آستان قدس رضوی، توسعه فرهنگ خدمت کریمانه و پراکندن عطر رضوی در منطقه و رسیدگی به محرومان در مناطق کمتر برخوردار و رشد و شکوفایی ظرفیت خادم یاران و یاوران رضوی و افزایش سطح معرفتی آنان اقدامات مختلف فرهنگی، خدمات اجتماعی و مذهبی و آموزشی و حمایتی را به انجام می‌رساند.

وی در پایان گفت: خادم یاران رضوی که به صورت داوطلبانه به عضویت این شبکه در می‌آیند در قالب کانون‌های خدمت رضوی پس از ارائه خدمات در استان‌ها می‌توانند توفیق خدمت در حرم مطهر رضوی را کسب نمایند.

کد خبر 569086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.