استفاده از ظرفیت محور چهارباغ برای اقدامات خادم‌یاری

مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: چهارباغ ظرفیت عظیمی دارد که نتوانسته‌ایم از آن استفاده کنیم، این در حالی است که این محور می‌تواند بستر خوبی برای اقدامات خادم‌یاری باشد تا این بافت را تحت تأثیر قرار دهد، همچنین باغ غدیر، کوه صفه، ناژوان نیز از دیگر ظرفیت‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _دوشنبه دوازدهم تیرماه_ در مراسم تجلیل از فعالان دهه کرامت اظهار کرد: برخی افراد در این عالم مأمور شدند تا وارد جامعه شوند و به مردم خدمت کنند به‌رغم آنکه بعضی حوزه‌های کاری دارای گرد و غبار است.

وی افزود: حوزه شهرداری نیز یکی از فضاهای کاری است که امکان دارد روح و روان انسان در آن آلوده شود، زیرا همه ما ناگزیر هستیم روزانه حداقل صدها تصمیم بگیریم؛ اگر چه سعی می‌کنیم تصمیم‌های ما درست و نیت ما خالص باشد، اما گاهی ممکن است اشتباه کنیم که اثر وضعی خود را می‌گذارد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در چنین فضاهایی باید به اهل‌بیت و امامان (ع) توسل کنیم و با آن‌ها انس بگیریم؛ یکی از راه‌های انس گرفتن، ذکر و به یاد ائمه اطهار بودن است، در این راستا باید به خودمان یادآوری کنیم که هر روز در محضر یکی از بزرگان دین هستیم و این توجه قطعاً انس می‌آورد.

استفاده از ظرفیت محور چهارباغ برای اقدامات خادم‌یاری

مسعود مهدویان‌فر، مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به اینکه ظرفیت خوبی در حوزه خادم‌یاری وجود دارد، پیشنهاد می‌کنم پاتوق‌های ثابت در شهر برای بروز و ظهور این ظرفیت ایجاد شود.

وی ادامه داد: محور چهارباغ ظرفیت عظیمی دارد که نتوانسته‌ایم از آن استفاده کنیم، این در حالی است که این محور می‌تواند بستر خوبی برای اقدامات خادم‌یاری باشد تا این بافت را تحت تأثیر قرار دهد، همچنین باغ غدیر، کوه صفه، ناژوان نیز از دیگر ظرفیت‌ها است.

مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر با بیان اینکه در مناطق محروم و حاشیه‌ای نیز که آسیب‌های اجتماعی وجود دارد می‌توان از این ظرفیت به صورت سیار و چرخشی بهره برد، تصریح کرد: وجود پنج هزار خادم‌یار در شهر اصفهان ظرفیت عظیمی است که باید به همت آن‌ها تحرک بزرگی را در شهر ایجاد کنیم.

تور ویژه بازدید از اقدامات مدیریت شهری برای خادم‌یاران

سیدعلی معرک‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در این جلسه اظهار کرد: تمام اقدامات و کارهایی که در شهرداری اصفهان انجام می‌شود، رنگ و بویی از حوزه‌های دینی و معرفتی دارد، در این راستا افتتاحیه پروژه‌های شهری را چهارشنبه‌ها انجام می‌دهیم که از آن به عنوان "چهارشنبه‌های امام رضایی" نام برده می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه جامعه خادم‌یاران بسیار بزرگ است و شمار زیادی از مردم شهر در این قالب فعالیت می‌کنند، آمادگی داریم تور ویژه برای خادم‌یاران در راستای آشنایی با مدیریت شهر و اقدامات انجام شده در شهر برگزار کنیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه خادم‌یاران با مردم مراوداتی دارند، می‌توانند در زمینه آشنایی شهروندان با مدیریت شهر تأثیر گذار باشند.

آماده همکاری با کانون‌های فرهنگی شهر هستیم

حسین کارگر، مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان در این جلسه از ورود کانون خادمیاران به شهر که در اجرای برنامه‌های فرهنگی کمک بسیار ارزشمندی برای مناطق هستند، تشکر کرد و اظهار کرد: آماده همکاری با همه کانون‌های فرهنگی در شهر که برای ارتقای فرهنگ اسلامی تلاش می‌کنند، هستیم.

همکاری با کانون‌های خدمت رضوی محدود به دهه کرامت نشود

محسن زمانی، مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان نیز اظهار کرد: امیدوارم همکاری مناطق شهری با کانون‌های خدمت رضوی محدود به دهه کرامت نشود، البته منطقه چهار در طول سال در این حوزه همکاری دارد، اما امیدوارم پررنگ‌تر از قبل همکاری مشترک صورت گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: به همت مناطق شهری، این همکاری‌ها منجر به بروز و ظهور معنویت بیشتر در شهر شود و جلوه بهتری از آن را در شهر شاهد باشیم، در این راستا از هر جهت آماده توسعه این نوع همکاری‌ها در شهر هستیم.

تأثیر اقدامات فرهنگی در شهر

حسن محمدحسینی، مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان نیز اظهار کرد: رویدادهایی که در منطقه در دهه کرامت اجرا شد، بازخوردهای خوبی از سوی مردم داشت، این نشان می‌دهد کار فرهنگی مذهبی چقدر می‌تواند در شهر تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: برای برگزاری رویدادها در منطقه یازده همه معاونت‌های شهرداری و کانون خادم یاران همراهی کردند.

ایجاد پایگاه در مراکز فرهنگی برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به مردم

مصطفی حجه‌فروش، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان در این دیدار اظهار کرد: به نمایندگی از آستان قدس رضوی از خدمات ارزشمندی که در سطح شهر در دهه کرامت برگزار شد، از شهرداری و مدیران مناطق تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه پنج هزار خادم‌یار در شهر اصفهان داریم افزود: در مناطق شهری بستری فراهم شد تا در دهه کرامت برنامه‌های مختلف در نقاط مختلف شهر همچون محور چهارباغ، میدان امام (ره) باشکوه برگزار شود که این برنامه‌ها با قدردانی آستان قدس رضوی روبه‌رو شد.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان اصفهان پیشنهاد داد: در مراکز فرهنگی شهر، پایگاه‌هایی ایجاد شود تا خادمیاران در هفته برای کمک به مردم خدمات مشاوره ارائه دهند.

شهرداری بسترساز و تسهیل‌گر ارائه خدمات است

محمدحسین امامی، معاون خادمیاری کانون‌های خدمت زیارت استان اصفهان در این جلسه اظهار کرد: در دهه کرامت امسال برنامه‌های شاخصی در مناطق مختلف به ویژه مناطق یک، چهار، شش و ۱۱ برگزار شد، عطر رضوی در جای جای شهر اصفهان جریان داشت و مردم آن را لمس کردند.

وی با تاکید بر اینکه شبکه خادمیاری استان ظرفیت عظیمی دارد، تصریح کرد: در ۱۹ عرصه تخصصی ارائه خدمت می‌کنیم، البته شهرداری بسترسازی و تسهیل‌گر در ارائه این خدمات است.

معاون خادمیاری کانون‌های خدمت زیارت استان اصفهان اظهار امیدواری کرد: در طول سال خدمت‌رسانی برای مردم را داشته باشیم، در این راستا نیروهای متخصص و متعهد ما و امکانات شهرداری می‌تواند بسترساز خدمات بیشتر برای مردم باشد. در هر منطقه می‌توانیم با برگزاری همایش‌ها اتفاقات بزرگ‌تری را رقم بزنیم.

کد خبر 671088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.